۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
تعداد بازدید: ۹۹۴۶۹
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران گفت:‌ در کارگروه کاغذ، بحث ارزان‌سازی تولید و نشر کتاب را دنبال می‌کنیم.
کد خبر: ۳۰۷۰۰

ارزان‌سازی تولید و نشر کتاب را دنبال می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط،‌ محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران  درباره سرانه مطالعه گفت: آنچه سال گذشته در بحث پیمایش مصرف فرهنگی کشور داشتیم به استثنای کتب درسی، دانشگاهی، ادعیه و نظایر آن، سرانه مطالعه کشور 33 دقیقه مطرح شده که همین عدد را دو مرکز نظرسنجی نیز مطرح کردند.

وی ادامه داد:‌ اگر کتب ادعیه، کتب آموزشی و درسی را نیز به این سرانه اضافه کنیم، عدد قابل قولی می‌شود، ما عمدتاً در سرانه مطالعه کتاب نسبت به کشور‌های پیرامون و حتی برخی کشور‌های پیشرفته، مشکلی نداریم، اما سابقه فرهنگی و تمدنی ما اقتضا می‌کند که این اعداد خیلی بیش از این باشد.

اسماعیلی با اشاره به حمایت از کتاب و کتابخوانی در کشور گفت: در کارگروه کاغذ، بحث ارزان‌سازی تولید و نشر کتاب را دنبال می‌کنیم، انشالا نیمه دوم سال این چند کار ادامه پیدا می‌کند و با این مجموعه اقدامات امیدواریم که بحث نهضت کتابخوانی را عملاً و با قوت پیش ببریم.

وی درباره میزان بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: طبق عدد‌های که وجود دارد، میزان حضور و فروش 50 تا 60 درصد بیشتر از سال قبل است.

انتهای پیام/ تسنیم

برچسب ها: کتاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بازار نشر
ارسال نظر
آخرین اخبار