۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
تعداد بازدید: ۱۵۵۲۲۴
عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی اعلام کرد: سیاست قیمتی تاحدی می‌تواند موثر باشد، اما یکی از کار‌های اساسی که می‌توانیم انجام دهیم، اینکه خودروسازان را مجبور کنیم خودرویی تولید کنند که حداقل مصرف را داشته باشد، موتورسیکلت‌های کشور برقی شوند، تلفات انرژی در نیروگاه‌ها را کاهش دهیم.
کد خبر: ۳۰۷۴۱

اعلام ایده جدید برای قیمت بنزین/ سه راه حل بیشتر نداریم!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، برادر معاون امور مجلس رئیس جمهو درباره آینده پیش روی بنزین اظهار داشت: ما برای عبور از مشکل افزایش مصرف بنزین سه راه حل بیشتر نداریم؛ یا باید شروع به واردات کنیم که امسال نیز یک میلیارد دلار اعتبار برای واردات بنزین و گازوئیل در بودجه پیش بینی شده و یا روش‌هایی برای صرفه جویی و جلوگیری از قاچاق بکار ببندیم.

عضو اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی تاکید کرد: سیاست قیمتی تاحدی می‌تواند موثر باشد، اما یکی از کار‌های اساسی که می‌توانیم انجام دهیم، اینکه خودروسازان را مجبور کنیم خودرویی تولید کنند که حداقل مصرف را داشته باشد، موتورسیکلت‌های کشور برقی شوند، تلفات انرژی در نیروگاه‌ها را کاهش دهیم، زیرا نیروگاه‌ها برای افزایش مصرف با مردم رقابت می‌کنند. همچنین جلوگیری از قاچاق می‌تواند موثر باشد.

سید حمید حسنی افزود: ایده‌ای مطرح می‌شود مبنی بر اینکه قیمت بنزین تغییر نکند و سهمیه مردم همان ۶۰ لیتر سابق در نظر گرفته شود که دارندگان خودرو بتوانند با استفاده از کارت شخصی این میزان سوخت را دریافت کنند، ولی هر کس نیاز به سوخت بیشتر داشت، باید بهای آن را با نرخ بین الملل پرداخت کند./ ایلنا

برچسب ها: قیمت بنزین بنزین سهمیه بنزین مصرف بنزین
ارسال نظر
آخرین اخبار