۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
تعداد بازدید: ۱۲۱۶۵۸
مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری گفت: در صورتی که ما بتوانیم با کمک جمهوی آذربایجان توقف‌های مرزی را تا حد امکان کاهش دهیم،  ظرفیت عبور و مرور از کریدور‌های شمال جنوب  به ویژه در بخش جاده‌ای افزایش زیادی پیدا می کند.
کد خبر: ۳۰۸۱۵

افزایش ظرفیت عبور و مرور از کریدور‌های شمال جنوب  با توافق آذربایجان

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، آقای هدایتی گفت: اتصال شبکه ملی به شبکه حمل ونقل بین المللی  براساس تعاریف در قالب کریدور معنی پیدا می‌کند و  در آن بحث‌های نرم افزاری، تبادل دانش مدرنیته  و دیجتالیزیسون از جمله رویکرد‌های جدی و مهم در توسعه حمل ونقل است که  با استفاده از تمامی این ابزار‌ها و یکسان سازی‌ها می‌توانیم مبدا و مقصد بار‌های ترانزیت منطقه را جذب کنیم.

به گفته مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری، در قالب هدف گذاری مشترک که در  شهریور سال گذشته  انجام شد نشست سه جانبه  روسیه- آذربایجان و ایران داشته ایم که در آنجا  برای هدف گذاری ۱۵ میلیون تنی به توافق رسیدیم و  این ترانزیت در بخش جاده‌ای، ریلی ،حمل  ونقل دریایی محقق می‌شود.

او می‌گوید:  به طور خاص در آستارا که مرز اتصال به کریدور شمال - جنوب است سال گذشته ۲۳۰ درصد رشد ترانزیت داشته ایم و این  روند رو به رشد است، ولی نیاز به  یکسری یکسان سازی و زیرساختی مرزی به ویژه با کشور آذربایجان دارد همچنین نیاز به یک سری هماهنگی‌های مضاعف به لحاظ قوانین و مقررات منطقه‌ای و گمرکی بین کشور‌های واقع در منطقه وجود دارد تا بتواند توقف‌های مرزی را تا حد امکان کاهش دهند و در صورتی که ما بتوانیم با کمک جمهوی آذربایجان توقف‌های مرزی را تا حد امکان کاهش دهیم،  ظرفیت عبور و مرور از کریدور‌های شمال جنوب  به ویژه در بخش جاده‌ای افزایش زیادی پیدا می کند.

/باشگاه خبرنگاران جوان 
برچسب ها: حمل ونقل ترانزیت جاده ای
ارسال نظر
آخرین اخبار