۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
تعداد بازدید: ۹۴۹۷۰
رئیس سازمان مدارس غیردولتی مطرح کرد؛
رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: مخالف شیفت دوم مدارس غیردولتی هستیم، اما برخی مواقع تشکیل شیفت دوم مدرسه، بهتر از حضور دانش‌آموز در مدرسه ناایمن است.
کد خبر: ۳۰۸۵۰

مخالف شیفت دوم مدارس غیردولتی هستیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، احمد محمودزاده، در گردهمایی مدیران کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در راستای ارتقای جایگاه نظام تعلیم و تربیت کشور ضمن تأکید بر ارتقای کمی و کیفی مدارس دولتی به منظور بهره گیری از مشارکت همگانی در امر آموزش و پرورش تأسیس شدند. هر چند بخش قابل توجهی از مدارس غیردولتی موجود در فضا‌هایی با کاربری غیرآموزشی در حال فعالیت می‌باشند و از حداقل ضوابط و استاندارد‌های فنی و استحکام بنا برخوردارند، ولی نقش بسزایی در توسعه مشارکت همگانی و مردمی در امر آموزش و پرورش کشور دارند.

وی با اشاره به پیگیری بازنگری در قانون مدارس و مراکز غیردولتی در مجلس و تسهیل قوانین فضای آموزشی مدارس و مراکز غیردولتی، ادامه داد: توجه به فضا‌های آموزشی مدارس غیردولتی برای ما بسیار اهمیت دارد و در این راستا توجه داریم تا دانش‌آموزان در مدارس مستحکم و ایمن درس بخوانند.

محمودزاده افزود: در کوتاه مدت تصمیماتی در شورای سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اتخاذ شده و طبق دستورالعمل به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده و بنا به درخواست مدیران کل آموزش و پرورش بر اساس آن اقدامات لازم در جهت تسهیل امور و کمک به مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی را فراهم نمایند.

وی ادامه داد: در میان مدت نیز با رویکرد بهبود اساسی موضوع استقرار مدارس و مراکز غیردولتی، طرح اصلاح «قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی» در مجلس شورای اسلامی و اصلاح «آئین نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف» در هیأت محترم وزیران با اولویت پیگیری و در دستور کار قرار گرفته است.

محمودزاده با تأکید بر اینکه مخالف شیفت دوم مدارس غیردولتی هستیم، گفت:، اما برخی مواقع تشکیل شیفت دوم مدرسه، بهتر از حضور دانش‌آموز در مدرسه ناایمن است و به همین دلیل، پذیرفتیم، اما تأکید بر حضور دانش‌آموز در مدرسه یک شیفته و ایمن است.

وی با تأکید بر گسترش مدارس مجتمعی، اظهار کرد: مدارس غیردولتی باید دارای فضا‌های آموزشی و پرورشی مناسب و باکیفیت باشند تا تربیت تمام ساحتی در این مدارس به خوبی محقق شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از مدیران کل نوسازی مدارس استان‌های کشور تقدیر کرد و گفت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی همکاری‌های خوبی داشته است و امیدواریم این همکاری دوجانبه همچنان ادامه داشته باشد.

/باشگاه خبرنگاران جوان
برچسب ها: مدارس غیر دولتی عدالت آموزشی سازمان مدارس غیر دولتی مدارس
ارسال نظر
آخرین اخبار