۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
تعداد بازدید: ۸۹۶۲۰
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پرستاری، نسبت به رفتارهای سلیقه ای وزارت بهداشت در پرداخت کارانه های پرستاران بابت اجرای تعرفه های پرستاری انتقاد کرد.
کد خبر: ۳۱۰۰۳

روند پرداختی‌های پرستاران در هاله‌ای از ابهام/ وزارت بهداشت باید پاسخگو باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حمیدرضا عزیزی، به روند پرداخت کارانه‌های پرستاری از محل اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اشاره کرد و گفت: آنچه ما از سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور کسب کرده ایم، این است که برخی دانشگاه‌ها فقط یک مرحله پرداختی و بعضی‌ها دو مرحله پرداختی بابت تعرفه‌های پرستاری داشته اند.

وی با انتقاد از رفتار سلیقه‌ای وزارت بهداشت در پرداخت کارانه‌های مربوط به تعرفه گذاری، افزود: متأسفانه مشخص نیست مبالغی که به حساب پرستاران واریز شده مربوط به چند ماه است.

به گفته عزیزی، روند پرداختی‌ها به پرستاران در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و در این باره وزارت بهداشت باید پاسخگو باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پرستاری ادامه داد: برآوردهای ما نشان می‌دهد که ۸۰ درصد دانشگاه‌ها، دو مرحله واریزی داشته اند

عزیزی در عین حال از عقب افتادن کارانه‌های سابق خبر داد و گفت: کارانه سابق پرستاران که قبل از اجرای قانون تعرفه‌گذاری هر ماه به حساب آنها واریز می‌شد، بین ۷ تا ۸ ماه عقب افتاده است.

وی در واکنش به شائبه انتخاباتی بودن انتقادات سازمان نظام پرستاری از وزارت بهداشت، افزود: وزارت بهداشت می‌داند این مدل مطالبه گری سوخته و باید پاسخگوی مطالبات جامعه پرستاری باشد.

عزیزی ادامه داد: این قبیل جریان سازی ها اغلب از داخل وزارت بهداشت بیرون می‌آید.

وی افزود: سازمان نظام پرستاری پیشنهاد داده بود به مناسبت روز پرستار، ۸ ماه از کارانه پرستاران با حداقل ۳ میلیون تومان برای هر پرستار به حساب آنها واریز شود که وزارت بهداشت این پیشنهاد را به ۳ ماه تقلیل داد.

عزیزی گفت: تمامی نامه‌ها و مکاتبات، موجود است. بنابراین، شائبه انتخاباتی بودن این انتقادات که از سوی وزارت بهداشت مطرح می‌شود، به هیچ عنوان درست نیست و ما مدافع حقوق پرستاران هستیم.

/مهر

برچسب ها: سازمان نظام پرستاری کارانه پرستاران وزارت بهداشت
ارسال نظر
آخرین اخبار