۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
تعداد بازدید: ۱۳۶۷۵۰
در دیدار وزرای بهداشت دو کشور مطرح شد؛
وزرای بهداشت ایران و مالزی، در حاشیه هفتاد و ششمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو، دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۳۱۰۸۶

توسعه گردشگری سلامت با توافق ایران و مالزی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بهرام عین اللهی در این دیدار با اشاره به زمینه‌های گسترده همکاری‌های سلامت محور بین ایران و مالزی، تقویت گردشگری سلامت بین دو کشور را با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ایران و مالزی، مهم توصیف کرد.

وزیر بهداشت کشورمان با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر علوم پزشکی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران در ساخت داروهای "های تک" و تجهیزات پیشرفته پزشکی، یادآور شد: ربات جراح سینا، نمونه‌ای از این پیشرفت‌ها است که اخیراً عملکرد آن در سفر رئیس جمهور کشورمان به اندونزی، بررسی شد.

عین اللهی همچنین با تاکید بر لزوم تقویت ارتباطات کشورهای مسلمان، خاطرنشان کرد: کشورهای دوست مانند ایران و مالزی می‌توانند با تسهیل رفت و آمد دانشمندان و برگزاری همایش‌های علمی و تحقیقاتی مشترک در جهت ارتقای سلامت و علوم پزشکی گام بردارند.

وزیر بهداشت با اشاره به تشکیل گروه ۵ در منطقه به میزبانی ایران و با مشارکت پاکستان، افغانستان، عراق، تاجیکستان و سازمان جهانی بهداشت، گفت: بسیاری از نیازهای بهداشتی، درمانی و تحقیقاتی با تقویت دیپلماسی سلامت قابل رفع است. همچنین لازم است کارگروهی تخصصی برای تقویت روابط وزارت بهداشت ایران و مالزی و بررسی زمینه‌های همکاری تشکیل شود.

خانم "صالحه مصطفی" وزیر بهداشت مالزی نیز بر لزوم تقویت همکاری‌های بهداشتی مالزی و ایران تاکید کرد و گفت: از مهمترین زمینه‌های همکاری متقابل، تبادل استاد و دانشجو و ارتقای تعاملات علمی و دانشگاهی است.

به گفته وی، همکاری‌های کشورهای اسلامی در حوزه سلامت، اهمیت بسیار زیادی دارد.

/مهر

برچسب ها: مالزی وزیر بهداشت بهرام عین‌اللهی
ارسال نظر
آخرین اخبار