۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
تعداد بازدید: ۸۱۵۶۴
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: ۲۴۹ مورد بوستان در تهران برای جاگذاری مخازن آب اضطراری در نظر گرفته شده است که ۹۹ مورد آنها جاگذاری شده است.
کد خبر: ۳۱۱۵۱

جاگذاری 99 مخزن آب اضطراری در بوستان‌های پایتخت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر تهران در آئین افتتاح تصفیه خانه خلیج فارس و طرح‌های مدیریت منابع آب تهران با بیان اینکه ایرانیان مبدع قنوات بوده‌اند گفت: موضوع مدیریت آب‌های سطحی از جمله مهمترین موضوعات شهر است.

وی ادامه داد: موضوع مدیریت آب شهری دارای پیچیدگی‌های خاص خود است و مسائل پیچیده و به هم پیوسته آب‌های شهری دیگر مانند گذشته قابل حل نیست نیازمند نگرش سیستمی و قبول تمامی ذی نفعان از وزارت نیرو، صنعت تا شهرداری و سازمان محیط زیست دارد.

پیرهادی بیان کرد: اگرچه هنوز این زیرساخت ایجاد نشده است اما جرقه‌هایی از این تفکر ایجاد شده است محیط زیست دی نفع ساکت و آرومی است که نابودی آن باعث نابودی انسان‌ها می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران ۹۳ میلیون متر مکعب از اب های زیر زمینی را مصرف می‌کند گفت: موضوع هزینه پساب بسیار جدی است.

علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان اینکه ۹۵ درصد از طرح جامع آب خام را اجرایی کرده‌ایم گفت: در پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۹ و نیم میلیون متر مکعب از پساب استفاده می‌کردیم و اکنون این عدد به ۱۹ و نیم میلیون متر مکعب رسیده است.

وی گفت: هدفگذاری استفاده ۱۴۵ میلیون متر مکعبی از پساب است و امیدواریم بتوانیم به این هدف برسیم.

مدیرعامل بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران تصریح کرد: سهم استفاده از پساب در آبیاری فضای سبز به میزان بسیاری پیشرفت داشته است.

مختاری گفت: ۲۴۹ مورد بوستان تهران برای جاگذاری مخازن آب اضطراری در نظر گرفته شده است که ۹۹ مورد آنها جاگذاری شده است.

/مهر

برچسب ها: مهدی پیرهادی بوستان های تهران شهر تهران
ارسال نظر
آخرین اخبار