۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
تعداد بازدید: ۸۹۶۷۳
سرمربی تیم فوتبال امید گفت: چالش بزرگ فوتبال ما این است که بازیکنان جوان کم میدان می‌بینند و این اتفاقی است که در حال تکرار است و بایک برنامه‌ریزی خوب می‌توان هم انرژی را وارد لیگ‌مان کنیم و هم جوانان بیایند و افتخار کسب کنند.
کد خبر: ۳۱۳۷۰

عنایتی: اولین گزینه سرمربیگری در تیم امید بودم/ اختلافی بین کمیته و فدراسیون فوتبال وجود ندارد

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، رضا عنایتی سرمربی تیم فوتبال امید در نخستین نشست خبری خود اظهار داشت: خیلی خوشحالم که شما دوستان را در کنار خودم می‌بینم و امیدوارم که در کنار هم یک کار خوب و بزرگ را انجام دهیم. تمام سعی من و همکارانم این است که بهترین عملکرد را داشته باشیم و از روزی که مسئولیت تیم امید به من محول شد سعی کردیم با توجه به اتفاقاتی که در گذشته برای این تیم افتاد و زمان را از دست رفت و می‌توانستیم برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: حدود 10-12 روز است که قبول مسئولیت کردم و از ساعت 8 صبح اینجا هستیم و تا حدودی موفق شدیم کمبودها و زمانی که از دست دادیم را جبران کنیم. مسیر بسیار سختی در پیش داریم و امیدواریم به کمک شما و مسئولان جلو برویم. من این دغدغه و همت را در مسئولان دیدم و عزمشان را جزم کردند که اتفاق خوبی بیفتد. من هم تمام توانم را به کار می‌گیرم تا با یک برنامه ریزی خوب جلو برویم.

وی ادامه داد: ما قول‌هایی از دوستان گرفتیم که همه پای کار باشند چون راه سختی در پیش داریم، نزدیک به نیم‌قرن است که تیم امید موفقیت نداشته است و باید همه دست به دست هم بدهیم. از دست من تنها کاری بر نمی‌آید و همه از کمیته ملی المپیک و فدراسیون تا اصحاب رسانه باید دست به دست هم بدهیم تا به سمت موفقیت برویم. برنامه خیلی فشرده‌ای داریم و زمانی را تا بازی‌های مقدماتی ازبکستان نداریم. میزبان ما تیمی است که در چند سال گذشته با برنامه‌ریزی و با قدرت کار کرده است. ما در بدو ورود یک برنامه‌ای گرفتیم که سریعا باید به عراق برویم و این تورنمنت خیلی می‌تواند در راه آماده‌سازی ما کمک کند تا آشنایی بیشتری با بازیکنان پیدا کنیم. 35 نفری که معرفی شدند از فردا در خدمت آنها هستیم و در 2-3 روز تمرین آینده به 25 نفر کاهش پیدا می‌کنند و در نهایت با 23 نفر به تورنمنت عراق می‌رویم. در طول این نشست از برنامه‌های تیم امید می‌گویم تا همه متوجه کارهایی که در طول چندماه آینده انجام دهیم شوند.

سرمربی تیم فوتبال امید در چند دوره گذشته همواره مشکل ناهماهنگی بین تیم امید و باشگاه‌ها وجود داشته است، گفت: من اول صحبتم هم گفتم که کار سخت است اگر همه در یک جهت کار نکنیم. در دوره‌های قبل هم ناهماهنگی وجود داشته است، تیم امید شرایط خاصی دارد به لحاظ تقویم مسابقاتش که در فیفادی هم نیست و با مسئولان سازمان لیگ هم صحبت کردیم تا بتوانیم یکسری تغییراتی انجام دهیم. به هر حال سال مهمی در پیش داریم تا بتوانیم پرچم ایران را بالا ببریم. من از شخص وزیر ورزش قول گرفتم که همه پای کار باشند و کمک کنند و همه قول کمک دادند ان‌شاءالله این قول‌ها اجرا هم شود چون چالش‌های ما همیشه در نزدیکی مسابقات بوده و هماهنگی تیم امید و تیم بزرگسالان انجام شده است و با توجه به شرایط موجود، آقای قلعه‌نویی خیلی به ما کمک کرده است و حتی چند بازیکن که در لیست بزرگسالان بودند خواهش کردیم که در اختیار تیم امید باشند تا با تمام توان کارمان را شروع کنیم.

سرمربی تیم فوتبال امید گفت: تمام سعی من و همکارانم این است که بهترین عملکرد را داشته باشیم

عنایتی در واکنش به این موضوع در چند ماه گذشته نامی از او در بین گزینه‌های سرمربیگری تیم امید نبود، چه فعل و انفعالی انجام شد که پس از انصراف مجتبی حسینی، به عنوان سرمربی تیم فوتبال امید انتخاب شد؟ گفت: ببینید من درباره فعل و انفعالات نباید جواب بدهم ولی فکر می‌کنم اگر یک مقدار به عقب برگردیم من اولین گزینه تیم امید بودم. ما نمی‌خواهیم به عقب برگردیم که چه کسی گزینه بوده و یا نبوده، من یک مسئولیتی را قبول کردم که خیلی پرچالش است. تمام فکرم را می‌گذارم تا با مجموعه‌ای که دارم و با کمک همه دوستان به موفقیت برسیم. اینکه چه کسی گزینه بوده یا نبوده در حیطه وظیفه من نیست و از فدراسیون باید بپرسید که چرا فلان شخص انتخاب شد، ضمن اینکه من خودم از ابتدا گزینه اول سرمربیگری تیم امید بودم.

وی در واکنش به اینکه با توجه به اینکه در سال‌های گذشته رزومه خوبی در میدان دادن به جوان‌ها داشته است و مردم از انتخاب او برای تیم امید استقبال کردند، تصریح کرد:  یک مشکل بزرگی که فوتبال ما دارد، ما چند تیم داریم که جوانان را خیلی جدی می‌گیرند و باید از ساختار این باشگاه‌ها تشکر کنیم. در این وضعیت که همه به دنبال نتیجه هستند بعضی از باشگاه‌ها جوانان را پرورش می‌دهند. چالش بزرگ فوتبال ما این است که بازیکنان جوان کم میدان می‌بینند و این اتفاقی است که در حال تکرار است و بایک برنامه‌ریزی خوب می‌توان هم انرژی را وارد لیگ‌مان کنیم و هم جوانان بیایند و افتخار کسب کنند.

سرمربی تیم فوتبال امید درباره عدم هماهنگی بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال که بزرگترین ضربه را به تیم امید وارد کرده است، خاطرنشان کرد: صحبت‌‌های شما این‌طور پاسخ می‌دهم که ما طی جلسه‌ای که با کمیته المپیک داشتیم همدلی را کاملا دیدیم و دوستان تمام قد قول دادند که کمک کنند و من اختلاف زیادی را هم در فدراسیون و هم کمیته المپیک ندیدم و همه دوستان قول دادند که اتفاقات خوبی در این دوره رقم بخورد چون فکر می‌کنم دوره حساسی قرار داریم و اولین بار است که این‌قدر حساسیت روی تیم امید است و یک عزم خوبی بین مردم و مسئولان و حتی رسانه‌ها می‌بینیم. من اختلاف جدی‌ ندیدم و برخی اختلافات کوچک است و بیشتر اختلاف نظر است و در چند روز آینده من امیدوارم این مسائل حل می‌شود و با تمام قدرت به سمت بازی‌های  آسیایی و مقدماتی المپیک می‌رویم.

/تسنیم

برچسب ها: رضا عنایتی تیم فوتبال امید
ارسال نظر
آخرین اخبار