جناب وزیر می‌دانید ساماندهی تک به تک معلمین یعنی چه؟

جناب وزیر می‌دانید ساماندهی تک به تک معلمین یعنی چه؟

جناب وزیر محترم از سر دلسوزی برای نظام کشور و آموزش و پرورش درخواست می‌کنم تا دیر نشده است رخت وزارت را در نیاوردید، به جای جابجائی مدیران مدارس و مناطق به مدیریت‌های درون سازمانی ستادی و استانی خود یک نگاه عمیق و کارشناسانه داشته باشید.
زبان فارسی بسیار در خطر است/برخی در تلاشند واژه‌های عربی را جای فارسی به کار ببرند!
چالش های زبان فارسی در گفتگوی دکتر قیامتی با خطوط؛

زبان فارسی بسیار در خطر است/برخی در تلاشند واژه‌های عربی را جای فارسی به کار ببرند!

استاد دانشگاه فرهنگیان مشهد گفت: این روزها زبان فارسی بسیار در خطر است. مثلاً در ازبکستان می‌بینیم که فارسی زبانان چقدر در تنگنا هستند و نمی‌توانند راحت به زبان فارسی صحبت کنند. در چنین زمانه‌ای نیاز داریم واژه‌های فارسی را حفظ کنیم هر واژه‌ای نباید وارد زبان فارسی شود.
فمینیست‌ها به مثابه اعتدالگرایان و اصلاح طلبان!/گودرز صادقی هشجین

فمینیست‌ها به مثابه اعتدالگرایان و اصلاح طلبان!/گودرز صادقی هشجین

ما معمولا فکر می‌کنیم فمینیسم یعنی دفاع از حقوق زن. نمی‌فهمیم که فمینیست‌ها از این حرف‌ها عبور کرده اند، همانطور که اعتدالگرایان از روحانی و اصلاح طلبان از خاتمی! اصلا الان بحث سر این چیز‌ها نیست، فمینیست‌های عزیز و مدرن مرد را عامل بدبختی زن معرفی می‌کنند و بارداری و زایمان را ظلم طبیعت در حق زن می‌دانند. آن‌ها حق زن را نمی‌خواهند بلکه برایش حق می‌تراشند.
دولت بدهی 6800 میلیاردی خود به صندوق ذخیره فرهنگیان را پرداخت کند+ویدیو
نجف پور در گفتگو با خطوط:

دولت بدهی 6800 میلیاردی خود به صندوق ذخیره فرهنگیان را پرداخت کند+ویدیو

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: در حال حاضر صندوق تمام مراحل شفاف سازی را انجام داده است. دولت و مجلس باید عدد مشخص قطعی شده را که سال گذشته 4800میلیارد تومان بوده و تا پایان سال مالی 31 شهریور 1402به 6800 میلیارد تومان افزایش یافته است...
این زخم دوباره سر باز خواهد کرد!/آیا به غیر از مجوز‌های قانونی ماده ۲۸ و استفاده از نیرو‌های شاغل روش جدید ابداع کرده اید؟
نقد و بررسی کمبود معلم در گفتگوی مجاوری با خطوط؛

این زخم دوباره سر باز خواهد کرد!/آیا به غیر از مجوز‌های قانونی ماده ۲۸ و استفاده از نیرو‌های شاغل روش جدید ابداع کرده اید؟

مشاور اقتصادی و مدیرکل اسبق برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش خطاب به وزیر گفت: کسری ۲۵ هزار معلم و بحران دوم منابع در حوزه انسانی (معلم) دستگاه تعلیم وتربیت طی دوسال اخیر چه معنی ومفهوم مبهمی دارد؟! چرا باعث شدند در ابتدای مهردقیقا مانند مهر سال ۱۳۹۰-۹۱ دست شما از سربازان مقدم کلاس درس خالی بماند؟ چگونه توانسته اید کسری ۲۰۰ هزار معلم را با ۷۵ هزار معلم رفع نمائید؟
نهم آبان؛ سالروز درگذشت مرحوم سلمان هراتی

نهم آبان؛ سالروز درگذشت مرحوم سلمان هراتی

آیینه و آب، مهربانی کردند با جنگل عشق، همزبانی کردند شب را زِ حریم ِ باغِ گُل تاراندند تشریف سپیده را جهانی کردند...
فرازهایی از کم لطفی ها به آموزش و پرورش

فرازهایی از کم لطفی ها به آموزش و پرورش

توفیقات آموزش و پرورش بعد از انقلاب قابل دفاع است و لازم است به این سوال جواب داد که اگر آموزش و پرورش نبود چه می‌شد؟ تا قدر آن بهتر نمایان می‌شد.
این همه کلاس بدون معلم، چرا از آموزش دهندگانی که دوره های تخصصی و تدریس را گذرانده اند استفاده نمی کنند؟!
سخنگوی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی خطاب به رئیس مجلس:

این همه کلاس بدون معلم، چرا از آموزش دهندگانی که دوره های تخصصی و تدریس را گذرانده اند استفاده نمی کنند؟!

نماینده آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی بعد از سال ۱۳۹۲ با بیان اینکه با توجه به بررسی برنامه هفتم توسعه و تصویب طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش (طرح استخدام معلمان غیر رسمی) و اینکه چندین سال است نیروهای زحمتکش نهضتی، حق التدریس، غیر انتفاعی، خرید خدمت، معلمین قرانی، طرح امین، پیش دبستانی و ... پیگیر رفع مشکل جذب خود در وزارت آموزش و پرورش هستند، ابراز امیدواری کرد مجلس شورای اسلامی تدابیری اتخاذ کند تا مشکل کمبود معلم در آموزش و پرورش با استفاده از دانش و تجربیات این عزیزان رفع و پس از سال ها مشکل استخدامی این عزیزان نیز حل و فصل شود.
جهانگشایی‌های بی دلیل را هنر و افتخار خود ندانیم

جهانگشایی‌های بی دلیل را هنر و افتخار خود ندانیم

جهانگشایی های بی دلیل و بی توجیه را هنر و افتخار خود ندانیم، حتی اگر به ملاطفت کوروش کبیر (مبنی بر آزادی دین و زبان مستعمرات) مزین شده باشند. یادمان باشد که مغول ها نیز پس از فتح از در مدارا درآمدند. آنها نه تنها با دین و آیین و زبان ما کاری نداشتند بلکه خود به مسلمانانی مومن مبدل شدند و بخش قابل توجهی از پیشرفت علمی و آزاداندیشی در دنیای اسلام و میهن ما دقیقا با دوره سلطنت آنان قرین بوده است.
جمهوری اسلامی بادانش پوزیتیویستی به جایی نمی‌رسد!/دو اشکال اساسی به علم کنونی وارد است
اگر می‌خواهد به تمدن سازی دست یابد؛

جمهوری اسلامی بادانش پوزیتیویستی به جایی نمی‌رسد!/دو اشکال اساسی به علم کنونی وارد است

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی گفت: در ایران تحقیق در خصوص فلسفه علم زیاد جایگاه ندارد و اساتید و دانشجویان ما در مورد فلسفه علم کنکاش نمی‌کند.
۶