۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
تعداد بازدید: ۷۲۷۳۳۰
نخستین بزرگداشت سالگرد دکتر علی عبدلی پدر تات و تالش شناسی ایران با حضور انبوه فرهنگ دوستان اساتید برجسته کشوری ومسولین استانی برگزار گردید .
کد خبر: ۶۰۵۰

نخستین بزرگداشت پدر تات و تالش شناسی ایران برگزار گردید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، نخستین بزرگداشت سالگرد دکتر علی عبدلی پدر تات و تالش شناسی ایران روز پنج شنبه ۲۴خرداد در سالن کاسپین شهرک چوکا رضوانشهر با حضور انبوه فرهنگ دوستان اساتید برجسته کشوری ومسولین استانی برگزار گردید .

ابتدا این مراسم دکتر رسولی شهردار فرهنگ دوست رضوانشهر خیر مقدم خدمت مهمانان عرض کردند. اولین سخنران این مراسم آقای عباس تات محقق برجسته کشور از شهر تاکستان بودند که تاثیر گذاری دکتر عبدلی در شروع نهضت تات شناسی در تاکستان وبرگزاری نخستین همایش بین‌المللی تات شناسی با حضور وحمایت زنده یاد دکتر علی عبدلی پرداخت .

دومین سخنران این مراسم دکتر شفیقی عنبرانی استاد دانشگاه گیلان و اردبیل به بیان خاطرات خود و دکتر عبدلی به کشور جمهوری آذربایجان و شروع ارتباط فرهنگی تات و تالش های ایران پس از این سفر پرداخت. اجرای دستون تالشی توسط سهراب ظهیری ناو از دیگر قسمت های این برنامه بود.

سومین سخنران این مراسم سید عباس سجادی مجری و کارشناس حوزه ادبیات و موسیقی نام آشنای کشور بود ایشان با بیان اینکه دکتر عبدلی دایره المعارف تک نفره بودند نظر چند نفر از اساتید بزرگ حوزه موسیقی در خصوص دکتر عبدلی بیان داشتند نحوه احیای تنبوره تالشی توسط استاد درویشی با همراهی دکتر عبدلی قسمتی از این خاطرات بود. دکتر شایسته استاد دانشگاه گیلان از دیگر سخنران این مراسم بود که به اثاروفعالیت های فرهنگی و هنری دکتر عبدلی پرداختند.

اجرای نی نوازی توسط شهرام جمال و موسیقی ای ایران تالشی توسط آقای مهرپویا از دیگر قسمت های این مراسم بودند. آنچه در این مراسم خیلی مشهود بود باتوجه به اینکه مراسم بیش از سه ساعت طول کشید و تعدادی از مهمانان جا برای نشستن نداشتند تا آخر برنامه همه حضور داشتند و مردم قدر خادمان خود را به خوبی می دانند و به گفته مسولین برگزاری این مراسم سالن کاسپین چوکا تا کنون چنین جمعیتی را به خود ندیده بود .

عبدلی چشم از جهان فرو بست اما تاریخ و فرهنگ این سرزمین هرگز خدمات وزحمات ارزشمند وی را فراموش نخواهد کرد.

برچسب ها: مراسم بزرگداشت
ارسال نظر
آخرین اخبار