
کارشناس خودرو در گفتگو با خطوط:
خودروسازهای دولتی و قطعه سازان دچار مشکل کمبود نقدینگی هستند|تعرفههای بالای وارادت راهی برای جبران کسری بودجه!
هنگامی که صحبت از واردات خودرو میشود، جامعه انتظار واردات مولتی برند مانند کیا، هیوندای، برندهای ژاپنی و از این قبیل شرکتهای خودروسازی است، اما مشاهده میکنیم خودروهایی که از بازارهای کرهای و ژاپنی وارد شده خودروهای کم آپشن هستند و همین خودروهایی که با قیمتهای ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار خریداری شدهاند با تعرفهای واردات نزدیک به ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار در بازار فروخته میشود که باعث به وجود آمدن فضای ایمن و غیر رقابتی برای خودروهای داخلی میشود.