۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
تعداد بازدید: ۶۰۹۰۷۷
حسین‌نیا گفت: با تلاش‌های منطقه‌ای، تصمیمات دولت و سیاستگذار پولی و با توجه به انجام و انتشار گواهی سپرده خاص ۳۰ درصدی بازار سرمایه بیشترین لطمه را دید.
کد خبر: ۳۶۱۱۳

شرایط فرسایشی بازار ادامه دارد/ نمی‌توانیم از روند برگشت به روال قبل بازار سرمایه صحبت کنیم

فعالان بازار همچنان منتظر اخبار مثبت!/ با تصمیمات جدید دولت بازار سرمایه بیشترین لطمه را دید

حسن حسین‌نیا، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به وضعیت بازار سرمایه در بهمن‌ماه پرداخت و مطرح کرد: بازار سرمایه در بهمن ماه متاثر از ریسک‌های سیستماتیک بود. همچنین تلاش‌های منطقه‌ای، تصمیمات دولت و سیاستگذار پولی و با توجه به انجام و انتشار گواهی سپرده خاص ۳۰ درصدی بازار سرمایه بیشترین لطمه را دید. البته ناگفته نماند که از اخبار مثبتی که فعالان بازار در انتظارش بودند همانند تجدید ارزیابی دارایی‌ها، معافیت‌ها و مشوق‌های جدید خبری نشد و نتیجه‌اش ریزش همراه با فرسایش سهام شد.

بیشتر بخوانید: کسب و کارها توان پرداخت چنین نرخ بهره‌ای را در این شرایط رکودی ندارند/حتی بانک‌ها با این طرح زیان خواهند کرد!

اگر مشوق‌ها و خبرهای خوب بنیادی برای بازار سهام شکل نگیرد و هدایت نقدینگی انجام نشود احتمالاً شرایط فرسایشی بازار ادامه خواهد داشت.

حسین‌نیا ادامه داد: متاسفانه دو مشکل بزرگ داریم؛ یکی ریزش سهام که بسیار شدید صورت گرفته و دیگری شاخص کلی که نتوانسته نشان دهنده ریزش در این حجم باشد یعنی نهاد ناظر بازار هم به دلیل عملکرد خودش مورد انتقاد قرار داشته است. بنابراین اگر مشوق‌ها و خبرهای خوب بنیادی برای بازار سهام شکل نگیرد و هدایت نقدینگی انجام نشود احتمالاً شرایط فرسایشی بازار ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: رئیس سازمان بورس برای رفع مشکلات بازارگردانی چه قولی داد؟/ تا آخر هفته دستورالعمل بیرون می‌آید!

شرایط فرسایشی بازار ادامه دارد/ نمی‌توانیم از روند برگشت به روال قبل بازار سرمایه صحبت کنیم

وی افزود: بازار سهام در مقطع فعلی به دلیل جو بی‌اعتمادی و در عین حال عملکرد سیاستگذار پولی دلسرد شده و به سمت بازارهای رقیب رفته است به همین دلیل اگر این روند ادامه پیدا کند، در ماه‌ها و سنوات آینده آثار تخریبی خود را بر بازارهای دیگر خواهد گذاشت.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم نگاه منطقی داشته باشیم تا زمانی که نشانه‌هایی از جریان و هدایت نقدینگی به سمت بازار سهام دیده نشود و همچنین تا زمانی که سیاستگذار و دولت برای بازار سرمایه اخبار بنیادی قوی در نظر نگیرند نمی‌توانیم از روند برگشت به روال قبل بازار سرمایه صحبت کنیم.

برچسب ها: بازار سرمایه وضعیت بازار سرمایه فعالان بازار سرمایه دولت
ارسال نظر
آخرین اخبار