۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
تعداد بازدید: ۲۰۹۱۰۹
حسن پور در گفتگو با خطوط نسبت به فرار سرمایه و سرمایه گذار از کشور هشدار داد:
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از کارشکنی‌ها و کم لطفی‌ها گفت: مردم همه روزه با موانع بسیار و چالش‌های فراوان رو به رو هستند که عمده این مشکلات و چالش‌ها ناشی از تصمیمات احساسی و بخشنامه‌های خلق الساعه‌ای است که وقت و بی وقت صادر می‌شود.
کد خبر: ۱۸۵۴۲

بار اختلاف نظر‌ها و ناهماهنگی بر دوش مردم


چرا امروز معیشت مردم حال خوشی ندارد؟/مانع تراشی‌های تولید باعث شده انگیزه اشتغالزایی به شدت پایین بیاید!

 

شهباز حسن پور بیگلری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط با ابراز تاسف از اینکه کشور گرفتار بروکراسی گسترده و کاغذبازی غیر منطقی شده استف گفت: دستگاه‌های مختلف ممنوعیت و محدویت‌هایی اعمال می‌کنند که هیچگونه توجیه قانونی و اقتصادی ندارد، به غیر این که آقایان می‌خواهند بگویند ما هم هستیم.

حسن پور: چرا امروز معیشت مردم حال خوشی ندارد؟ چون دولت برای معیشت مردم برنامه‌های خوبی در دستور کار ندارد و مردمی هم که برنامه دارند، نگران کارشکنی‌ها هستند. بدتر آنکه با معضلی جدی به نام رشوه رو به رو هستند و برای آنکه از موانع عبور کنند باید دم برخی آقایان را ببینند


وی با اشاره به قانون رفع موانع تولید که در مجلس شورای اسلامی بررسی و تصویب شد، گفت: در جلساتی که با کارافرینان داشتیم، بار‌ها گلایه می‌کردند که برای تولید هیچ مشکلی ندارند، اما مانع تراشی‌ها و ایجاد محدودیت‌های بی مورد، تولید را زمینگیر کرده و باعث شده انگیزه تولید واشتغالزایی به شدت پایین بیاید.
نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارفرمایان ناامیدی که دراثر مانع تراشی‌های بی مورد، سرمایه خود را برمی دارند و راهی کشور‌های دیگر می‌شوند، گفت: معضل فرار سرمایه بر دوش کارشکنی‌های مدیران در بخش‌های مختلف دولتی است که به جای تسهیل در امر تولید، سنگ اندازی می‌کنند.
وی افزود: کارفرمایان بسیاری را سراغ داریم که بررسی‌های گسترده‌ای برای تولید و اشتغالزایی در کشور انجام می‌دهند، در خارج از کشور ظرفیت‌ها را بررسی می‌کنند و پس از دست یابی به نتیجه مثبت، وارد عرصه می‌شوند تا با استفاده از سرمایه شخصی و ظرفیت‌های داخلی تولید را رقم بزنند، اما با یک بخشنامه فلان معاون وزیر، سرمایه، امید و انگیزه را از دست می‌دهند.

بسیاری از کارفرمایان با عشق به اقتصاد و آینده کشور، مطالعه و سرمایه گذاری می‌کنند، اما درنتیجه بروکراسی، وقت کشی و مانع تراشیها، یک باره همه چیز خود را از دست می‌دهند و در برخی موارد به خاک فلاکت می‌نشینند

حسن پور با هشدار نسبت به فرار گسترده سرمایه و سرمایه گذار از کشور و خالی شدن عرصه‌های تولید و اشتغال گفت: بسیاری از کارفرمایان با عشق به اقتصاد و آینده کشور، مطالعه و سرمایه گذاری می‌کنند، اما درنتیجه بروکراسی، وقت کشی و مانع تراشی ها، یک باره همه چیز خود را از دست می‌دهند و در برخی موارد به خاک فلاکت می‌نشینند.
وی از تاثیرات مستقیم بحران‌هایی که در نتیجه مانع تراشی‌ها بر اقتصاد تحمیل می‌شود خبرداد و گفت: چرا امروز معیشت مردم حال خوشی ندارد؟ چون دولت برای معیشت مردم برنامه‌های خوبی در دستور کار ندارد و مردمی هم که برنامه دارند، نگران کارشکنی‌ها هستند. بدتر آنکه با معضلی جدی به نام رشوه رو به رو هستند و برای آنکه از موانع عبور کنند باید دم برخی آقایان را ببینند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نبود هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف را عامل دیگر بحران‌ها دانست و گفت: هر وزارتخانه به صورت جزیره‌ای عمل می‌کند و یک کارآفرین برای آنکه بتواند از دستگاه‌های گوناگون مجوز بگیرد، باید بین وزارتخانه‌های مختلف سرگردان باشد، در حالی که تیم اقتصاد دولت باید یک تیم هماهنگ، همراه و منسجم باشد به نوعی که کارآفرین با مراجعه به یک مرکز بتواند تمامی مجوز‌ها را دریافت کند نه آنکه بین دستگاه‌ها سرگردان باشد.
وی با اشاره به اینکه اختلاف نظر و آشفته بازار مدیریتی بسیار زیاد است، گفت: در جلسه غیر علنی مجلس، شاهد تضارب آرای شدیدی بودیم به نوعی که رییس کل بانک مرکزی یک حرف می‌زد، وزیر جهاد کشاورزی ساز دیگری را کوک می‌کرد، وزیر کار هم از زاویه دیگری وارد مباحث می‌شد که نتیجه تمام این اختلاف نظر‌ها را مردم می‌بینند و دود این ناهماهنگی به چشم مردم می‌رود.

برچسب ها: بروکراسی کارفرمایان کارگر و کارفرما سرمایه داری کوچ سرمایه فعالان بازار سرمایه بازار سرمایه بازار اقتصادی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس
ارسال نظر
آخرین اخبار