۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۲
تعداد بازدید: ۴۶۷۰۴۸
بلایی نماند که این دولت بر سر بازار نیاورد از دست اندازی به سود شرکت‌ها گرفته تا بحث نرخ سود بهره و انتصاب مدیرانی در بازار سرمایه که ریسک بودند،
کد خبر: ۳۶۵۸۸

بازار سرمایه

پایگاه خبری تحلیلی خطوط

بازار سرمایه

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار خطوط اظهار داشت: در این وضعیت خراب بورس حس و حال انجام مصاحبه نیست ولی مسئله اصلی این است که دولت کسری بودجه دارد و مشکل کسری بودجه به کل اقتصاد تسری پیدا می‌کند و از آن طرف بازارها درگیر خواهند شد و در آخر موجب تورم خواهد شد،

وی اضافه کرد: سیاست‌هایی که دولت بابت کنترل تورم در دستور کار قرار می‌دهد باعث می‌شود که بازارها از جمله بازار سهام بهم ریزد. برای مثال کنترل نرخ تورم را می‌خواهد با افزایش نرخ بهره انجام دهد که به بازارها آسیب می‌زند یا کنترل تورم را می‌خواهد با قیمت‌گذاری دستوری و کنترل دستوری نرخ دلار انجام دهد که باز هم بازار را به هم می‌ریزد.

بیشتر بخوانید: بورس تاریخی‌ترین افت‌های مداوم شاخص‌های قیمتی را شاهد است/حقیقی‌های بازار مضطرب از عقب نشینی بازیگر اصلی تحت تأثیر مالیات مضاعف!

رضایتی ادامه داد: بنده خیلی امیدی به دولت بعدی ندارم، پیش‌بینی ام هم این است که دولت بعدی نیز احتمالا نزدیک به دولت سیزدهم رفتار کند. توصیه این است که دولت باید کسری بودجه را از طریق کاهش هزینه‌های دولت مدیریت کند اول کاهش هزینه‌ها و دوم افزایش درآمدها به واسطه رفع تحریم‌ها؛ اگر این دو کار انجام گیرد می‌توان به وضعیت اقتصاد و بازار کمک کرد، اما باز هم بعید می‌دانم چنین اتفاقی رخ دهد.

بیشتر بخوانید: جزئیات مالیات بر عایدی سرمایه مشخص نیست!/سه مشکل عمده بازار سرمایه؟/دولت یک جورایی شریک مال مردم شده!

بازار سرمایه

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با خبرنگار خطوط پیشنهاد داد: دولت چهاردهم هیچ کاری به بازار سرمایه نداشته باشد. در شرایط کنونی بازار دیگر هیچ انتظاری نخواهیم داشت، دولت با سود شرکت‌ها کاری نداشته باشد و نرخ بهره را درست کند. البته دولت تا وقتی که نتواند در عرصه بین‌المللی به یک توافق برسد و سرمایه خارجی وارد کشور کند نمی‌تواند چنین اقدامی انجام دهد. دولت چهاردهم همین که شعاری در خصوص بازار سرمایه ندهد، کفایت می‌کند.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: درست است که آقای رئیس جمهور به شهادت رسیدند، خداوند هم رحمت کند، اما نمی‌توان را واقعیت‌ها هم نگفت، دولت سیزدهم بدترین عملکرد را در قبال بازار سرمایه از روز اول نشان داد یعنی بلایی نماند که این دولت بر سر بازار نیاورد از دست اندازی به سود شرکت‌ها گرفته تا بحث نرخ سود بهره و انتصاب مدیرانی در بازار سرمایه که ریسک بودند، با وجود چنین اتفاقاتی دولت سیزدهم بدترین عملکرد را در حوزه سرمایه از خود نشان داد.

برچسب ها: بازار سرمایه وضعیت بازار سرمایه فعالان بازار سرمایه مهدی رضایی دولت چهاردهم دولت سیزدهم کسری بودجه کنترل تورم سیاست‌های
ارسال نظر
آخرین اخبار