۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
تعداد بازدید: ۲۲۶۱۵۱
کارشناس بازارهای مالی گفت: یک سری مولفه‌ها همانند بحث بازارساز کلی و اقتصاد کلان، یک سری مولفه‌های داخل سازمانی بورس را تحت فشار گذاشته‌اند. دولت و بازارساز اصلی که در حال حاضر بانک مرکزی است، سعی دارد تمام بازارها را در رکود ببرند. دوست دارند تورم را به هر قیمتی مهار کنند.
کد خبر: ۳۵۰۶۷

عوامل بیرونی و درون سازمانی همه بر ضد بازار بورس/کنترل ظاهری تورم تمام بازارها را یک طرفه به رکود برده است! 

بورس را تحت فشار گذاشته‌اند/ مدیریت سازمان نسبت به اصلاح ساختارها اقدامی نمی‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با خبرنگار خطوط در رابطه با وضعیت این روزهای بورس اعلام کرد: یک سری مولفه‌ها همانند بحث بازارساز کلی و اقتصاد کلان، یک سری مولفه‌های داخل سازمانی بورس را تحت فشار گذاشته‌اند. دولت و بازارساز اصلی که در حال حاضر بانک مرکزی است، سعی دارد تمام بازارها را در رکود ببرند. دوست دارند تورم را به هر قیمتی مهار کنند. تاکید می‌کنم: "به هر قیمتی" یعنی عواقب بلند مدت برایشان مهم نیست، فقط می‌خواهند تورم را تا پایان سال جاری به صورت حتی ظاهری کنترل و یا مهار کنند.

حق‌شناس افزود: متاسفانه این موضوع تمام بازارها را یک طرفه به سمت رکود برده است و از آن طرف کسری بودجه دولت باعث شده به هر جایی که شرکت‌های بورسی سودی دارند، دست اندازند. بنابراین مجموعه این عوامل باعث شده است بازار تحت فشار باشد.

بورس را تحت فشار گذاشته‌اند/ مدیریت سازمان نسبت به اصلاح ساختارها اقدامی نمی‌کند

مدیریت سازمان بورس ضعیف عمل می‌کند

وی ادامه داد: در سطح درون سازمانی مدیریت سازمان ضعیف عمل می‌کند. مدیریت سازمان نسبت به اصلاح ساختارهایی که ایراد دارند از جمله قانون بازارگردانی و دستورالعمل معاملات الگوریتمی اقدامی نمی‌کند، این موضوع باعث شده است بازار آسیب ببیند. بنابراین، هم عوامل بیرونی و هم عوامل درون سازمانی همه بر ضد بازار شده‌اند، نتیجه‌اش هم وضعیت این روزهای بورس است.

کارشناس بازارهای مالی تاکید کرد: به نظر بنده دولت نمی‌تواند نرخ دلار را خیلی کنترل کند، خیلی بتواند تا یک سال‌ آینده است. در کل هرگونه حرکتی در نرخ دلار باعث تحریک بازار سرمایه مبنی بر رشد خواهد بود.

برچسب ها: سازمان بورس کسری بودجه کنترل تورم عوامل شرکت های بورس پیش بینی بازارها
ارسال نظر
آخرین اخبار