۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
تعداد بازدید: ۱۸۶۵۱۱
شبکه نظارتی دقیق قیمت گذاری و توزیع نباشد؛
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: چنانچه شبکه نظارتی دقیق برای قیمت گذاری و نحوه توزیع سیمان و فولاد وجود نداشته باشد، دلالان جای بورس را می‌گیرند و این نکته باید مورد توجه قرار بگیرد.
کد خبر: ۳۴۷۲۸
تاکید عضو کمیسیون عمران بر تعیین شبکه نظارتی بر نحوه توزیع فولاد و سیمان

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، اقبال شاکری در خصوص موضع وزارت راه و شهرسازی برای خروج سیمان و فولاد از بورس کالا برای تسریع در ساخت و کاهش قیمت تمام شده مسکن، اظهار کرد: با خروج فولاد و سیمان و آهن آلات از بورس کالا موافق هستم، چراکه قیمت رقابتی و تعادل عرضه و تقاضا عرضه نمی‌شد.

وی با بیان این‌که عمدتا شاهدیم که خریداران کاذب -غیرمصرفی- قیمت این مصالح عمده در ساخت و ساز را بالا می‌برند، ادامه داد: چنانچه سیمان و فولاد از بورس خارج شود نظارت لازم باید روی قیمت و نحوه توزیع انجام شود تا دست دلالان نیفتد.

وی تصریح کرد: چنانچه شبکه نظارتی دقیق برای قیمت گذاری و نحوه توزیع سیمان و فولاد وجود نداشته باشد، دلالان جای بورس را می‌گیرند و این نکته باید مورد توجه قرار بگیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: شبکه نظارتی و نحوه توزیع باید تعیین شود. همانطور که برای متقاضیان مسکن سامانه تشکیل شد و نظارت انجام می شود، باید شبکه توزیع از درب کارخانه تا ساخت بتواند کنترل شود.

/تسنیم.

برچسب ها: بورس
ارسال نظر
آخرین اخبار