بیمه مرکزی خواستار تسریع در پرداخت بدهی شرکتهای بیمه به بخش سلامت شد؛ تأخیرها اعتماد عمومی را تهدید میکند
مدیرکل حقوقی بیمه مرکزی خبر از الزام بیمه ایران به استفاده از سامانه املاک و اسکان داد.
رئیس کل بیمه مرکزی:
رییس کل بیمه مرکزی گفت: بیمه مرکزی منطقاً باید تمرکز خود را بر کنترل توانگری اعم از کفایت سرمایه، ذخیرهگیری، سرمایه گذاری، مطالبات و فرایند پرداخت خسارت شرکتها قرار دهد.
خسروشاهی تشریح کرد:
رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه ۷۰ درصد جامعه ایران بیمه تکمیلی درمان ندارند، گفت: تعهدات صنعت بیمه در بخشهای مختلف حدود ۴۷۷ میلیارد دلار است.
رئیس کل بیمه مرکزی:
رئیس کل بیمه مرکزی در آیین تکریم و معارفه رییس مرکز فناوری تاکید کرد: کارکرد فناوری اطلاعات بیمه مرکزی با صنعت بیمه متفاوت است.
برای اعلام نظر درباره آئیننامهها؛
بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از صاحبنظران خواست در خصوص پیشنویس اصلاحیه آییننامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری شرکتهای بیمه نظر بدهند.
امیرپور در گفتگو با خطوط:
امیرپور، کارشناس بیمه گفت: ناترازی منابع و مصارف ضربه بزرگی به خدماترسانی سازمان تامین اجتماعی وارد میکند چرا که وقتی منابع کافی نباشد نمیتوان خدمات بایسته و شایسته در خور شأن مردم شریف و بیمهشدگان و مستمریبگیران ایفا کند.
کارشناس بیمه در گفتگو با خطوط:
طبق قانون برنامه ششم تمام سازمانهای بیمه موظف بودند با هماهنگی و نظارت وزارت بهداشت دسترسی آنلاین و بر خط را ایجاد کنند تا بیمهشدگان مجبور نباشند برای تایید نسخه پزشکی خودشان به سازمانهای بیمهگر مراجعه کنند و در صفهای طولانی قرار گیرند، اما متاسفانه اخیراً این ارتباطات برخط با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده است.
چالشهای صنعت بیمه ایران در گفتگوی کارشناس بیمه با خطوط:
یک کارشناس بیمه گفت: یکی از مشکلات، تعدد شرکتهای بیمه است. تعدادش بیشتر از آن چیزی است که مورد نیاز جامعه باشد و دوم اینکه یک بازنگری اساسی در بسیاری از مقررات بیمه و آیین نامههای مصوب شورای عالی بیمه لازم است که البته این کار به تدریج صورت میگیرد ولی باید سرعت بیشتری گیرد.
کارشناس بیمه در گفتگو با خطوط مطرح کرد:
کارشناس بیمه گفت: زمانی که مشتریان میخواهند از مزایای بیمه استفاده کنند متاسفانه خدمات بیمه به سرعت و سهولت در دسترس قرار نمیگیرد و مدتها معطل میشوند. این بزرگترین مشکل است که باید شرکتهای بیمه سرعت و سهولت دسترسی به خدمات بیمه را آنقدر افزایش دهند تا مردم هفتهها و چند ماه برای گرفتن کوچکترین خسارات در شعب بیمهها معطل نشوند.