۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
تعداد بازدید: ۴۵۵۲۸۴
گودرزی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت: به دلیل آنکه اوضاع مسکن راکد است و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد افزایش قیمت در این حوزه خودش را نشان نداده است.
کد خبر: ۳۶۶۹۱

دولت برای قشر آسیب‌پذیر حداقل ۷۰درصد تسهیلات را فراهم کند/ثبات قیمت‌ در بازار مسکن به نفع مشاورین املاک است!

لزوم ثبات قیمت‌ها در بازار مسکن/ این موضوع به نفع تمامی مشاورین املاک است!

کیانوش گودرزی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مطرح کرد: حق کمیسیون و حق الزحمه در کار مشاورین املاک بستگی به رشد خرید و فروش و اجاره‌ها دارد. وقتی در بازار رکود وجود دارد و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد منبع درآمدی هم کاهش پیدا می‌کند. ما به شغل خود متعهد هستیم و منتظریم تا شرایط بازار مسکن بهتر شود. 

لزوم ثبات قیمت‌ها در بازار مسکن

باید قیمت‌ها در حوزه مسکن ثابت بماند چرا که کاهش یا افزایش قیمت مسکن منجر به دردسر و لغزش فکری مستاجرین خواهد شد، کسانی هم که قصد خرید و فروش ملکی را دارند به موجب تغییر قیمت دچار تردید می‌شود و نمی‌توانند اقدامی انجام دهند.

گودرزی ادامه داد: هر موقع ثبات در بازار مسکن حاصل شود مردم به این حوزه اطمینان می‌کنند در نتیجه خرید و فروش بیشتر صورت می‌گیرد. باید قیمت‌ها در حوزه مسکن ثابت بماند چرا که کاهش یا افزایش قیمت مسکن منجر به دردسر و لغزش فکری مستاجرین خواهد شد. کسانی هم که قصد خرید و فروش ملکی را دارند به موجب تغییر قیمت دچار تردید می‌شود و نمی‌توانند اقدامی انجام دهند، هرچه ثبات قیمت داشته باشیم به نفع تمامی مشاورین املاک است.

وی افزود: تا چند وقت پیش اعلام می‌کردند علت افزایش قیمت‌ها، مشاورین املاک هستند، اما خوشبختانه با قانون الزام به تنظیم سند رسمی و موضوع ثبت در سامانه‌ها و نرخ کمیسیون براساس ارزش مالیاتی، نگاه منفی از صنف برداشته شد چرا که همیشه گفته‌ایم مایل به ثبات و کاهش قیمت هستیم.

فراهم شدن ۷۰درصد تسهیلات برای قشر آسیب‌پذیر!

لزوم ثبات قیمت‌ها در بازار مسکن/ این موضوع به نفع تمامی مشاورین املاک است!

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران خاطرنشان کرد: بنده فکر می‌کنم با توجه به بازاری که دارد اتفاق می‌افتد، ثبات قیمت‌ها را داشته باشیم تا مردم هم بتوانند اقدامی انجام دهند، وزارت راه در تلاش است این موضوع صورت گیرد. امیدواریم دولت بتواند برای قشر آسیب‌پذیر حداقل ۷۰درصد تسهیلات را فراهم کند تا ان شاالله بتوانند صاحب خانه شوند‌.

گودرزی در پایان به افزایش قیمت مسکن اشاره و بیان کرد: در خصوص اجاره و خرید و فروش مسکن افزایش قیمت را نسبت به سال گذشته داشته‌ایم و شکی در این موضوع نیست، اما به دلیل آنکه اوضاع مسکن راکد است و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد این افزایش قیمت خودش را نشان نداده است.

برچسب ها: کیانوش گودرزی مسکن قیمت مسکن دولت بازار مستاجران مشاوران املاک
ارسال نظر
آخرین اخبار