۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴
تعداد بازدید: ۱۲۰۰۸۲۴
اورنگ، منتقد سینما گفت: فیلم‌های مذهبی سفیر و روز واقعه مدام در حال تکرار شدن است، فیلم‌های دیگر اصلا تاثیرگذار نبوده است.
کد خبر: ۳۶۶۹۵

دلایل ساخته نشدن فیلم‌ و سریال‌های مذهبی چیست؟/ فقط ۴ بازیگر جلو دوربین ادابازی در می‌آورند بعد در سالن پرفروش می‌شود!

چرا "مختار" در تلویزیون موفق است؟ /کلا کشور با ساخت فیلم‌های مذهبی مشکل دارد!

سیدرضا اورنگ، منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به تشریح وضعیت ساخت فیلم در خصوص ایام محرم پرداخت و مطرح کرد: کلا کشور با فیلم‌های تاریخی مشکل دارد، مسئول، کارگردان، نویسنده و تهیه کننده به خود زحمت نمی‌دهند تا در این باره تحقیق کنند. در سینما فیلم سفیر و روز واقعه را داشتیم که این دو هم مدام در حال تکرار شدن است، فیلم‌های دیگر هم بوده اما اصلا تاثیرگذار نبوده است.

فیلم احتیاج به قهرمان دارد

به نظر شما چرا مختار در تلویزیون موفق است؟ به این جهت که قهرمان دارد و مردم با قهرمان هماهنگ می‌شوند، فیلم‌های مذهبی که ساخته می‌شود یا هر فیلم دیگری اصلا قهرمان محور نیست. در کل سینما تنبل شده است.

اورنگ ادامه داد: فیلم‌های مذهبی چه درباره محرم چه مناسبت‌های دیگر احتیاج به قهرمان دارد. به نظر شما چرا مختار در تلویزیون موفق است؟ به این دلیل که قهرمان دارد و مردم با قهرمان هماهنگ می‌شوند، فیلم‌های مذهبی که ساخته می‌شود یا هر فیلم دیگری اصلا قهرمان محور نیست. در کل سینما تنبل شده است، سینما به سمتی رفته که فکر می‌کند اگر فیلم تاریخی یا مذهبی بسازد باید چند سازمان دولتی بودجه دهد تا فیلم را بسازد، اما در گذشته تهیه‌کننده‌های خصوصی فیلم را می‌ساختند. اکنون طوری شده که فقط ۴ بازیگر جلو دوربین ادابازی در می‌آورند بعد در سالن پرفروش می‌شود، این روش مشکلی را حل نمی‌کند. وقتی سینما تنبل باشد هیچ موقع به سراغ فیلم‌های عظیم نمی‌رود.

وی افزود: هنوز مردم اطلاعاتی را که پس از سال‌ها از واقعه محرم می‌گیرند، از مداح‌ها است در صورتی که سینما بهتر می‌تواند این واقعه را نشان دهد، آنقدر ایام محرم و حتی روز عاشورا و تاسوعا قصه دارد که سال‌ها می‌توان راجع به آن‌ها فیلم ساخت، تک تک شخصیت‌های آن زمان چه مثبت چه منفی پر از داستان هستند، اما از آن‌ها فیلمی ساخته نشده است در صورتی که داستان هرکدام جذابیت خاصی دارد. 

دلایل ساخته نشدن فیلم‌ و سریال‌های مذهبی چیست؟/ فقط ۴ بازیگر جلو دوربین ادابازی در می‌آورند بعد در سالن پرفروش می‌شود!

دلایل ساخته نشدن فیلم‌های مذهبی

منتقد سینما خاطرنشان کرد: باید از مسئولین دولتی پرسید چرا این اتفاق رخ داده؟ باید از تهیه‌کننده‌ها پرسید چرا به سراغ این کارها نمی‌روید؟ یکی از دلایل تنبلی سینما و دیگری ترس مسئولین است، می‌ترسند کار بزرگ انجام دهند. دولت می‌تواند برای ساخت فیلم‌های مذهبی روی یک تا دو فیلم در سال سرمایه‌گذاری کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار