۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹
تعداد بازدید: ۵۴۰۲۹۱
محمدولی، رئیس سابق اتحادیه طلافروشان گفت: علی رغم اینکه مقام معظم رهبری گفتند تولید باید تقویت شود، اما حمایت لازم از صنعت طلا صورت نگرفته است.
کد خبر: ۳۶۶۰۲

بانک مرکزی طلاهای زیاد و صنعت طلا قابلیت ارزآوری و اشتغال‌زایی دارد، اما حمایتی که باید صورت نگرفته است!

طلا

بانک‌های کشور حتی یک ذره تسهیلات در اختیار صنعت طلا قرار نمی‌دهند!

آیت محمدولی، رئیس سابق اتحادیه طلافروشان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به وضعیت صنعت طلا در دولت سیزدهم اشاره و مطرح کرد: متاسفانه صنعت طلا در دولت سیزدهم آن رونق لازم را نداشت. نوسانات طلا طی سه سال گذشته بسیار زیاد بوده است و گرانی طلا و سکه باعث شد مصرف‌کننده خیلی رغبت خوبی را برای خرید طلا نداشته باشد. عامل‌های این موضوع بازار ارز و انس جهانی بود، زمانی که این دو نوسان پیدا کردند و افزایشی شدند طبیعتا در بحث قیمت طلا هم تاثیرگذار بوده به همین دلیل تولید ما نسبت به گذشته شاید به حداقل رسیده است.

علی رغم اینکه مقام معظم رهبری دائما می‌گفتند تولید باید تقویت شود اما حمایت لازم از صنعت طلا صورت نگرفت و به پیام‌های رهبری در این زمینه توجه نکردند، به همین دلیل تولید صنعت طلا به حداقل رسیده یعنی شاید پایین تر از حداقل.

بیشتر بخوانید: واحد‌های صنفی طلافروشان ملزم به بازگشایی و فعالیت اقتصادی خود هستند/اصلاحات اصلی انجام شد!

عدم توجه به پیام رهبری در حوزه تولید

محمدولی ادامه داد: علی رغم اینکه مقام معظم رهبری دائما می‌گفتند تولید باید تقویت شود اما حمایت لازم از صنعت طلا صورت نگرفت و به پیام‌های رهبری در این زمینه توجه نکردند، به همین دلیل تولید صنعت طلا به حداقل رسیده یعنی شاید پایین تر از حداقل. بر این اساس رشد، استقبال و داد و ستد خوبی هم در حوزه طلا ایجاد نشد. گاها هم مصرف‌کنندگان به دنبال طلای دست دوم و آب شده هستند تا بتوانند نقدینگی را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: طلافروشان از ابتدای سال ۱۴۰۳ده درصد تولید نداشتند؟/عرضه سکه‌های غیرواقعی در دیجی کالا و دیوار را شناسایی کنید!

طلا

وی افزود: در سال 1403 هم که هم اکنون در سومین ماه آن هستیم خیلی متاسفانه وضعیت صنعت طلا چشمگیر نبوده، علاوه بر این موضوع بحث سامانه‌هایی که پیش آمد هم است، چه دلیلی دارد وقتی که یک سامانه مودیان است یک سامانه دیگر هم وجود داشته باشد؟ این موضوع روند تولید در این صنعت را کند کرده است. امیدوار هستیم بازار به آرامش کافی برسد و داد و ستدهای خوبی در این حوزه صورت گیرد تا صنعت طلا از شرایط رکود بیرون آید. 

بانک‌های ما حتی یک ذره تسهیلات در اختیار صنعت طلا قرار نمی‌دهند یا اگر هم قرار می‌دهند با سودهای آنچنانی است، این روند خوب نیست، بانک مرکزی کشور صاحب طلاهای زیاد است پس بیایید بزرگی و راهنمایی کند.

لزوم حمایت از صنعت طلا

رئیس سابق اتحادیه طلافروشان  خاطرنشان کرد: در تمام کشورهای صاحب صنعت دولت‌ها سرمایه در اختیار تولیدکننده قرار می‌دهند، اما بانک‌های ما حتی یک ذره تسهیلات در اختیار صنعت طلا قرار نمی‌دهند یا اگر هم قرار می‌دهند با سودهای آنچنانی است، این روند خوب نیست، بانک مرکزی کشور صاحب طلاهای زیاد است پس بیایید بزرگی و راهنمایی کند. صنعت طلا هم قابلیت ارزآوری و هم قابلیت اشتغال‌زایی را دارد، توانایی است اما حمایتی که باید شود، صورت نگرفته است. امیدوار هستیم در آینده یا دولت آینده بتواند آن حمایت‌های لازم را انجام دهد، چرا که این حمایت به نفع کشور، مردم و صنعت طلا است.

برچسب ها: طلا بازار طلا آیت محمدولی دولت تسهیلات بانک ها عوامل مصرف کننده بانک مرکزی #ارزآوری اشتغالزایی
ارسال نظر
آخرین اخبار