۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
تعداد بازدید: ۶۵۹۱۲۶
طبق قانون برنامه ششم تمام سازمان‌های بیمه موظف بودند با هماهنگی و نظارت وزارت بهداشت دسترسی آنلاین و بر خط را ایجاد کنند تا بیمه‌شدگان مجبور نباشند برای تایید نسخه پزشکی خودشان به سازمان‌های بیمه‌گر مراجعه کنند و در صف‌های طولانی قرار گیرند، اما متاسفانه اخیراً این ارتباطات برخط با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده است.
کد خبر: ۳۵۷۳۵

رضایتمندی مردم روز به روز کمتر می‌شود!/بدهی سازمان‌های بیمه‌گربا بحران مواجه شده/مردم مجبورند آزاد دارو تهیه کنند!

معضلات ارتباط بر خط سازمان‌های بیمه‌گر با مراکز درمانی/ به چه علت مردم باید اسیر بی‌کفایتی برخی مسئولین قرار گیرند؟!

 مسئله توسط هیئت وزیران مورد رسیدگی قرار گیرد

علیرضا امیرپور، کارشناس بیمه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مطرح کرد: یکی از معضلاتی که بیمه شدگان محترم در تمام صندوق‌های بازنشستگی و سازمان‌های بیمه‌گر مخصوصاً سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت ایران مواجه هستند مشکلاتی است که در بحث ارتباط بر خط سازمان‌های بیمه‌گر با مراکز درمانی وجود دارد. طبق قانون برنامه ششم تمام سازمان‌های بیمه موظف بودند با هماهنگی و نظارت وزارت بهداشت دسترسی آنلاین و بر خط را ایجاد کنند تا بیمه شدگان دیگر مجبور نباشند برای تایید نسخه پزشکی خودشان به سازمان‌های بیمه‌گر مراجعه کنند و در صف‌های طولانی قرار گیرند اما متاسفانه اخیراً این ارتباطات برخط با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده است. بسیاری از بیمه‌شدگان زمانی که برای تایید نسخه پزشکی خودشان مراجعه می‌کنند متوجه قطعی سیستم از سامانه می‌شوند و مجبور می‌شوند که دارو را به صورت آزاد تهیه کنند.

 اگر سازمان‌های بیمه مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌ها را اولویت کار خود قرار دهند مشکل به راحتی قابل حل است.

بیشتر بخوانید: تعدد شرکت‌های بیمه بیشتر از نیاز جامعه است!/بازنگری مقررات و آیین نامه‌های مصوب شورای عالی بیمه باید سرعت بگیرد

معضلات ارتباط بر خط سازمان‌های بیمه‌گر با مراکز درمانی/ به چه علت مردم باید اسیر بی‌کفایتی برخی مسئولین قرار گیرند؟!

وی افزود: لازم است این مسئله توسط هیئت وزیران، وزارت بهداشت و درمان و وزارت تعاون و کار مورد رسیدگی قرار گیرد. به چه علت مردم باید اسیر بی‌کفایتی برخی مسئولین این سازمان‌ها که هنوز نتوانستند این ارتباط بر خط و شایسته را که برای این کار لازم است ایجاد کنند، قرار گیرند؟! متاسفانه مردم به علت این موضوع در گرفتاری‌های زیادی هستند.

بسیاری از بیمه‌شدگان زمانی که برای تایید نسخه پزشکی خودشان مراجعه می‌کنند متوجه قطعی سیستم از سامانه می‌شوند و مجبور می‌شوند که دارو را به صورت آزاد تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: موضوعی که به اعتماد مشتری ضربه وارد می‌کند؟/بزرگترین مشکل صنعت بیمه؟/دلایل عدم نفوذ و گسترش بیمه‌های سرمایه‌گذاری

سازمان‌های بیمه مکلفند در قبال دریافت حق بیمه خدمات خود را به شایستگی ارائه دهند

کارشناس بیمه در گفتگو با خبرنگار خطوط، تصریح کرد: بحث دوم، پرداخت بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به مراکز درمانی و داروخانه‌ها است، متاسفانه این وضعیت با بحران مواجه شده است. میزان رضایتمندی از سازمان‌های بیمه‌گر روز به روز دارد کمتر می‌شود. سازمان‌های بیمه مکلفند در قبال دریافت حق بیمه خدمات خود را به شایستگی ارائه دهند. زمانی که بدهی به تاخیر می‌افتد ارائه خدمات با مشکل مواجه می‌شود. از آن طرف هم بسیاری از مراکز خصوصی اصلاً با سازمان‌های بیمه قراردادی ندارند. اگر سازمان‌های بیمه مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌ها را اولویت کار خود قرار دهند این مشکل به راحتی قابل حل است.

برچسب ها: بیمه صنعت بیمه مراکز درمانی مطالبات
ارسال نظر
آخرین اخبار