۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
تعداد بازدید: ۳۸۷۲۸۶
نجف‌آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: برای بسیاری از بیماری‌ها همانند دیابت یا ام اس یا مشکلات خونی کنترل‌ها و آموزش‌هایی دارد صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۳۶۵۳۶

جلوگیری از ایجاد یک همه‌گیری توسط وزارت بهداشت/ کنرل بیماری دیابت و ام اس در حال انجام است

عملکرد خوب ایران نسبت به کشورهای همسایه در خصوص پیشگیری از بیماری‌ها

همایون سامه یح نجف‌آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای مطرح کرد: در خصوص بهداشت حرفه‌ای باطبع قوانینی در وزارتخانه موجود است در خصوص آموزش کارگر در حین انجام کار و انجام مسائل ایمنی در محل کارش با دهطبع پیشگیری‌هایی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: علائم بیماری مالاریا؟/ تشریح جزئیات ساخت واکسن/نکاتی که مسافران باید رعایت کنند

نجف‌آبادی ادامه داد: خوشبختانه وزارت بهداشت توانسته از بیماری‌ها پیشگیری کند خصوصا در مورد واکسیناسیون؛ با توجه به تحریم‌ها و جلوگیری از ورود برخی واکسن‌ها توسط دولت‌های اروپایی به ایران متأسفانه مشکلات و کمبودهایی در این خصوص وجود داشته، اما در هر صورت وزارتخانه توانسته از ایجاد یک همه‌گیری در هر حالتی جلوگیری کند و مشکلی ایجاد نشده است. در زمان کرونا هم همینطور بود با اینکه واکسن‌ها یک مقدار به دست مردم دیر رسید، اما در نهایت وزارت بهداشت توانست توسط واکسیناسیون کرونا را در کشور کنترل کند.

بیشتر بخوانید: علت و علائم بیماری سندروم داون؟/چرایی عدم انجام غربالگری در ایران!/مواردی که احتمال ابتلای نوزاد را افزایش می‌دهد

جلوگیری از ایجاد یک همه‌گیری توسط وزارت بهداشت/ کنرل بیماری دیابت و ام اس در حال انجام است

وی افزود: در خصوص مسائل آموزش، برای بسیاری از بیماری‌ها همانند دیابت یا ام اس یا مشکلات خونی کنترل‌ها و آموزش‌هایی دارد صورت می‌گیرد همچنین بالاخره انجمن‌هایی در ایران فعال هستند که در مسئله آموزشی و کنترل بیماری‌ها بسیار موثرند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در کل عملکرد ایران نسبت به کشورهای همسایه در خصوص پیشگیری بسیار بهتر است. 

برچسب ها: همایون سامه یح نجف‌آبادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس وزارت بهداشت کرونا دیابت ام اس
ارسال نظر
آخرین اخبار