۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷
تعداد بازدید: ۳۱۶۸۶۷
این جماعت و یا بهتر بگویم ؛ "جبهه" خود حق پندار و تابعانِ "صاحب اندیشه ارهاب" ، آن چنان در ارضای احساسات ‌غیر متکی بر عقلانیت خویش جلو رفتند که تاکتیک مهم شیعه به نام "تقیه" را دین فروشی ، و رعایت مصالح کشور را وا دادگی، توجه به نظر مردم را غرب زدگی معرفی می کنند!.
کد خبر: ۶۳۲۲

جماعتی که توجه به نظر مردم را غرب‌زدگی معرفی می‌کنند!

پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛

هادی سروش طی یادداشتی تحت عنوان «شست و شوی مغزی به خشونت و جسارت»، وجه اشتراک اِخوان المسلمینِ مصر و اِخوان المسلمین ما در «جماران» نوشته است:
اخوان المسلمین گروه عقیدتی سیاسی اهل سنت بود که در سال ۱۳۰۷ شمسی توسط حسن البنا در مصر تشکیل شد و تحت بر داشت های تند و جهادی سید قطب بود. به اعتراف بسیاری از اندیشمندان مصری ؛ اخوان المسلمین پایه گذار خشونت _ دینی در مصر و دیگر کشور ها بوده است.

این سخنان مفتی معاصر مصر ، چهره شناخته شده به نام "شوقی علام" است که می گوید: «سید قطب و گروه اخوان المسلمین، دین را نظامی کردند و روش آنان مبتنی بر انحصار حق و حقیقت است. اخوان المسلمین مغز هواداران و طرفداران خود را شست و شو دادند و همین موضوع باعث شد جوانان از خشونت پر شوند.»

این سخنان حکایت از پیدایش خشونت در فرهنگ دینی _ سیاسی برخی از اهل سنت دارد . شما می توانید؛ اسکلت فکریِ "داعش" را در این منظومه فکری جست و جو کنید.

 امروز؛ به برکت افکار استاد شهید مطهری، تفکر و روش سیاسی اخوان المسلمین مردود دانسته شده، چرا که آن متفکر بی مثال در باره اخوان المسلمین بر این باور بود که گر چه مؤسس آن "حسن البناء" حرکتی در جهت بیداری و تقریب امت اسلام آغاز کرد ، ولی منتهی به "تروریسم و کنار آمدنِ با ظالمان" شد!.

با وجود این که نقد های متفکران و نو اندیشان دینی بر اخوان المسلمین سرازیر است ، اما نمی توان وجود لایه هایی از این تفکر خشونت بار اخوان المسلمینی را در برخی تریبون ها به تبعیت از تئوری پردازانِ خشونت ، منکر شد!.

علت این ضایعه این است که متأسفانه برخی از رجال بزرگ سیاسی ما هم تحت تاثیر آنان بوده و از اسلام فقط جهاد را به معنای مبارزه مستقیم و بدون در نظر گرفتن مصالح مسلمین در جهت فتح دنیا شناخته اند!

این جماعت و یا بهتر بگویم ؛ "جبهه" خود حق پندار و تابعانِ "صاحب اندیشه ارهاب" ، آن چنان در ارضای احساسات ‌غیر متکی بر عقلانیت خویش جلو رفتند که تاکتیک مهم شیعه به نام "تقیه" را دین فروشی ، و رعایت مصالح کشور را وا دادگی، توجه به نظر مردم را غرب زدگی معرفی می کنند!.

این حضرات! اِخوان المسلمین هستند، اِخوان المسلمینی نهادینه شده! همانانی که وقتی عدم همراهی مردم را با سیاست های افراطی خود می بینند، به مقدس ترین چهره ها تهمت "گوشت تلخ" می زنند تا سطح جامعه و نخبگان و دل سوزان را که دردِ دین و مردم دارند را "حسود" معرفی کنند! و از سوی دیگر شاید بتوانند از ریزش نیرو های خود ممانعت به عمل آورند که چه غصه یی دارید؟ پیامبر هم به خاطر گوشت تلخی - معاذ الله - کسی برایش نماند!.

و جالب تر این که؛ ظاهرا؛ اخوان المسلمین های ما! از اخوان المسلمین های مصر هم پیشی گرفتند، چرا که امکان سند زدن اموال عمومی به نام شخصی و فرزندان را دارند!.

 بر جوان امروز لازم است؛ لایه های مخفی و غیر مخفی رجال دینی _ سیاسی که در سیستم کشور و فرهنگ ما فعال  است را شناسائی کرده تا بتوانند مانع این انحراف باشند. 

چون به طور اعجاب انگیزی اندیشه اخوان المسلمینی که بر مدار خشونت دینی با شاخصه حذف شریعت و اخلاق با مقدسترین نام ها دینی است در اندیشه برخی عالمان تئوری پرداز و سیاست مداران این سر زمین رسوخ کرده و گسترش یافته است!

برچسب ها: غرب هادی سروش
ارسال نظر
آخرین اخبار