۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵
تعداد بازدید: ۵۴۰۳۳۶
بذرافشان، رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران گفت: در بازار‌های داخلی با وجود شرایط دیشب امروز با کاهش قیمت رو به‌رو بودیم.
کد خبر: ۳۶۵۱۴

قیمت طلا کاهش یافت!/ مردم در انجام معاملات خود صبوری کنند

وضعیت بازار طلا متأثر از حملات شب گذشته/تنش‌ها کم شود، شاهد ثبات قیمت‌ها خواهیم بود

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در رابطه با تاثیر حملات شب گذشته بر بازار طلا مطرح کرد: خوشبختانه با وجود حملات شب گذشته قیمت‌ها کاهشی بود. طی امروز یکشنبه که انس جهانی طلا تعطیل بود به همین دلیل تغییر خاصی در قیمت‌ها نداشتیم اما در بازارهای داخلی با وجود شرایط دیشب امروز با کاهش قیمت رو به‌رو بودیم.

بیشتر بخوانید: رویکرد مسئولین نسبت به اصناف کشور مخصوصا صنف طلا باید تغییر کند/هنوز به قیمت‌های اوایل اسفند برنگشته‌ایم!

در بازار هیچ گونه التهابی برای خرید نیست همچنان آن شرایط بحران و رکود همانند سال گذشته وجود دارد اما با توجه به این نوسانات خیلی بازار ملتهب نبوده فقط مردم یک مقدار زمان خرید خود را مدیریت کنند.

بذرافشان ادامه داد: در مجموع هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز با ۲۵ هزار تومان کاهش به ۳ میلیون و ۹۳۸ هزارتومان رسید. قیمت سکه با ۵۰۰ هزار تومان کاهش از ۴۵ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان به ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم بدون تغییر، ۴۲میلیون و ۳۰۰هزار تومان است. نیم سکه با یک صد هزار تومان کاهش به ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان رسید، ربع سکه هم با یک صد و پنجاه هزارتومان کاهش ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. سکه یک گرمی بانک مرکزی هم با ۴۰۰هزار تومان کاهش به ۷ میلیون و ۶۰۰هزار تومان رسید. حباب سکه هم خیلی تغییر خاصی نداشت فقط با افزایش ۳۵۰ هزار تومانی روبه‌رو شد که حدود ۸ میلیون تومان قیمت آن است.

بیشتر بخوانید: ۱۴۰۲ سال پر التهاب و حاشیه برای صنعت طلا کشور بود!

وی افزود: با وجود این مسائل در بازار هیچ گونه التهابی برای خرید نیست همچنان شرایط بحران و رکود همانند سال گذشته وجود دارد، اما با توجه به این نوسانات خیلی بازار ملتهب نبوده فقط مردم یک مقدار زمان خرید خود را مدیریت و نسبت به انجام معاملات خود صبوری کنند و بگذارند قیمت‌ها ثبات خود را طی کند، اینگونه می‌توانند بهتر شاهد ثبات قیمت‌ها باشند و سپس معاملات خود را انجام دهند تا دچار آسیب مالی نشوند. در کل مردم صبوری کنند. 

قیمت طلا کاهش یافت!/ مردم در انجام معاملات خود صبوری کنند

دلایل کاهش قیمت طلا

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران  خاطرنشان کرد: علت یک بخش روند کاهشی مربوط به بازار جهانی است و بخشی دیگر مربوط به نوسانات ارز و تنش‌های سیاسی می‌باشد. اگر یک مقدار تنش‌ها کم شود و بانک مرکزی هم نسبت به مدیریت در رابطه با کنترل نرخ ارز اقدام کند می‌تواند نقش محوری در رابطه با ثبات قیمت و حتی کاهشی هم داشته باشد.

برچسب ها: قیمت طلا کاهش قیمت ها نادر بذرافشان پیش بینی قیمت طلا مردم حملات موشکی و پهپادی
ارسال نظر
آخرین اخبار