۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
تعداد بازدید: ۵۹۷۴۳۵
محمودزاده، گفت: خواهش بنده از مسئولین در وزارت ورزش و فدراسیون ورزش زورخانه‌ای این است که ورزش زورخانه‌ای را در کشور گسترش دهند.
کد خبر: ۳۶۵۳۲

فدراسیون ورزش زورخانه‌ای هیچ برنامه‌ای ندارد/اول ساختار‌ها را درست کنید بعد به ورزش‌های بین‌المللی بپردازید!

ورزش زورخانه‌ای هیچ گونه گسترشی در عرصه بین‌المللی نداشته است/ چندین مسابقه به نام آسیایی و آفریقایی پوچ بود!

غلامعلی محمودزاده، مدیر سابق روابط عمومی فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، مطرح کرد: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای ورزشی است که در ایران بسیار موثر بوده و تنها ورزشی بوده که در محلات وجود داشته است به طوری که زورخانه‌هایی در نقاط مختلف تهران و استان‌ها می دیدیم. ورزش زورخانه‌‍ای ورزش اول کشور است، بسیاری از قهرمانان ملی در عرصه کشتی از همین زورخانه‌ها به عرصه جهانی راه پیدا کردند.

متاسفانه هم اکنون هیچ برنامه‌ای از سوی فدراسیون ورزش زورخانه‌ای ندیده‌ایم که اعلام کنند که حرکتی را انجام داده‌اند تا این قضیه باعث شود نفرات بیشتری با این ورزش آشنا شوند.

محمودزاده ادامه داد: در زمان نه چندان دور رئیس فدراسیونی به نام آقای علیرضا صفارزاده که فردا هم سالگرد رحلت ایشان است، در منصب کار ورزش زورخانه‌ای آمدند و باعث شدند که یک ابداع بسیار خوبی در ورزش زورخانه‌ای به وجود آید. آن ورزش گروهی در زورخانه بود، توسط ایشان رونق گرفت و بلافاصله جهت ترویج این فرهنگ و نامگذاری روزی به نام روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای با نهادها و وزارتخانه‌ها ارتباط برقرار کردند که خوشبختانه صورت پذیرفت. پس ایشان هم آقای فرهاد طلوع‌کیان در منصب کار قرار گرفت. می‌توان گفت که در آن دوران در طول سال هیچ فرصتی را از دست نمی‌دادیم و در طول سال برگزاری برنامه‌های مختلف برای عزیزانی که علاقه‌مند بودند در ورزش زورخانه‌ای شرکت کنند، بیشتر شد و ترویج خوبی گرفت. حتی در روز ورزش زورخانه‌ای برنامه‌های بزرگی در تالار وحدت در کاخ گلستان و دانشگاه‌های مختلف برگزار کردیم.

لزوم ایجاد ساختارهای ورزش زورخانه‌ای برای جوانان و نوجوانان

ورزش زورخانه‌ای هیچ گونه گسترشی در عرصه بین‌المللی نداشته است/ چندین مسابقه به نام آسیایی و آفریقایی پوچ بود!

وی افزود: متاسفانه هم اکنون هیچ برنامه‌ای از سوی فدراسیون ورزش زورخانه‌ای ندیده‌ایم که اعلام کنند که حرکتی را انجام داده‌اند تا این قضیه باعث شود نفرات بیشتری با این ورزش آشنا شوند. جدیدا مسئول روابط بین‌الملل وزارت ورزش گفته می‌خواهیم این ورزش را جهانی کنیم حتی مدت بسیار زیادی فدراسیونی به نام فدراسیون جهانی به وجود آورده بودند که به عقیده بنده به غیر از اینکه پول بیت‌المال را هدر دهند این ورزش هیچ گونه گسترشی در عرصه بین‌المللی نداشته است.

خواهش بنده از مسیولین در وزارت ورزش و فدراسیون ورزش زورخانه‌ای این است که امر ورزش زورخانه‌ای را در کشور گسترش دهند. هر موقع کشور به جایی رسید که در هر محله‌ای یک زورخانه باشد و تعداد زیادی از جوانان در آنجا ورزش کنند در آن صورت به ورزش‌های بین‌المللی بپردازید.

مدیر سابق روابط عمومی فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای مطرح کرد: ما باید تلاش کنیم یعنی اولین حرکت این باشد که در کشور خودمان ساختارهای ورزش زورخانه‌ای را برای جوانان و نوجوانان به وجود آوریم در صورتی که به وجود آمد سپس به ورزش‌های بین‌المللی بپردازیم، ما همچین چیزی نداریم، چندین مسابقه به نام آسیایی و آفریقایی به عقیده بنده پوچ بود. خواهش بنده از مسیولین در وزارت ورزش و فدراسیون ورزش زورخانه‌ای این است که امر ورزش زورخانه‌ای را در کشور گسترش دهند. هر موقع کشور به جایی رسید که در هر محله‌ای یک زورخانه باشد و تعداد زیادی از جوانان در آنجا ورزش کنند در آن صورت به ورزش‌های بین‌المللی بپردازید.

برچسب ها: ورزش زورخانه‌ای ورزش مسئولین مسابقات غلامعلی محمودزاده
ارسال نظر
آخرین اخبار