۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۳
تعداد بازدید: ۹۱۳۳۲۸
چراغ‌پور، کارشناس فوتبال گفت: باشگاهی که می‌خواهد وضعیت مالی‌اش بهتر شود باید تیزهوشی کند، سرمایه‌گذاری کند به طوری که سهام آن باشگاه قیمتی باشد.
کد خبر: ۳۶۵۳۷

چیزی که دارد رخ می‌دهد فوتبال حرفه‌ای نیست!/ باشگاه‌های ما فقط با بودجه دولتی اداره می‌شوند

تعریف بودجه برای باشگاه‌های فوتبال کشور به هیچ وجه حرفه‌ای نیست/ لزوم سرمایه‌گذاری توسط باشگاه‌ها

جلال چراغ‌پور، کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به وضعیت باشگاه‌های فوتبال کشور اشاره و مطرح کرد: زمانی که می‌خواهیم از فوتبال کشور صحبت کنیم، شروع صحبت به دوشاخه تقسیم می‌شود یکی وضعیت تیم ملی کشور یکی مسابقات باشگاهی کشور چون مسابقات باشگاهی و ملی دو مقوله مجزا هستند. دلیل هم این است که وقتی از تیم ملی یک کشور صحبت می‌شود از تمام تولیداتی که خودش انجام می‌دهد باید صحبت کرد.

چراغ‌پور ادامه داد: زمانی که از مسابقات باشگاهی یک کشور صحبت می‌کنیم از میزان توانایی مالی باشگاه‌ها، توانایی مدیریت و خرید بازیکن‌ها صحبت می‌شود. باشگاه‌های حرفه‌ای ساز و کار حرفه‌ای هم دارند. متاسفانه باشگاه‌های کشور ما حرفه‌ای نیست به این خاطر که دخل و خرجشان دولتی است زمانی که دولتی است بودجه برایشان تعریف می‌کنند که این موضوع به هیچ وجه حرفه‌ای نیست. مثلا باشگاه‌های ما یک میلیون درآمد دارند اما صد میلیون خرج می‌کنند. این روند را نمی‌شود گفت باشگاه حرفه‌ای یا اقتصادی. در کل چیزی که دارد رخ می‌دهد فوتبال حرفه‌ای نیست. 

چیزی که دارد رخ می‌دهد فوتبال حرفه‌ای نیست!/ باشگاه‌های ما فقط با بودجه دولتی اداره می‌شوند

بیشتر بخوانید: مسابقات آسیایی و آفریقایی پوچ بود!/بسیاری از قهرمانان ملی کشتی از زورخانه‌ها به عرصه جهانی راه پیدا کردند

وی افزود: باشگاهی که می‌خواهد وضعیت مالی‌اش بهتر شود باید تیزهوشی کند، سرمایه‌گذاری کند به طوری که سهام آن باشگاه قیمتی باشد همانند باشگاه منچستریونایتد یا رئال.

این کارشناس فوتبال در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه هیچ کدام از باشگاه‌های کشور ما اقتصادی نیست و تولیدات ندارند و فقط هم با بودجه دولتی اداره می‌شوند.

برچسب ها: جلال چراغپور فوتبال باشگاه فوتبال بودجه ورزشکار حرفه‌ای باشگاه‌ها منچستریونایتد ایران کشور
ارسال نظر
آخرین اخبار