۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
تعداد بازدید: ۱۳۶۳۸۱۵
کاویان، فعال بازار سرمایه گفت: در حوزه خودرو دولت در ابتدا مالیات و عوارض سپس مالیات سالیانه و سپس موقع فروش مالیات نقل و انتقال هم می‌گیرد و بعد مالیات بر عایدی سرمایه هم گرفته می‌شود یعنی اصلا عملا همه چیز برای دولت شده است. اینکه می‌گویند این روند به نفع قشر ضعیف است فقط شعار‌های پوپولیستی می‌دهند!
کد خبر: ۳۶۵۲۸

دولت دست در جیب بورس هم می‌کند/در دنیا یک مالیات می‌گیرند، اما در کشور ما مالیات‌های مختلف!

3 مشکل عمده در بازار سرمایه/ هنوز بخش نظارتی بورس استاندار لازم را ندارد و سلیقه‌ای عمل می‌شود

قانون مالیات بر عایدی سرمایه بسیار گنگ و مجلس هنوزابعاد این موضوع را مشخص نکرده است/چون دولت دخل و خرجش کفاف نمی‌دهد دلیل نمی‌شود از جیب مردم بردارد

امیر کاویان، فعال بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشاره و مطرح کرد: قانون مالیات بر عایدی سرمایه بحث بسیار گنگی است، هنوز مجلس ابعاد این موضوع را کامل مشخص نکرده است، اصلا مشخص نیست که چه قانونی است فقط یک بحث پیرامون این موضوع شده است که مالیات بر عایدی سرمایه می‌خواهند بگیرند و هیچ جزئیات خاصی ندارد.

بیشتر بخوانید: لایحه بودجه ۱۴۰۳ چیز خاصی به نفع بازار سرمایه دارد؟!/رکود ادامه دارد!

اگر قرار است مالیات بر عایدی سرمایه گرفته شود یعنی یک معامله‌ای باید صورت گیرد، متاسفانه دولت یک جورایی شریک مال مردم شده است، این روند یک کلاهبرداری و دزدی است، دلیلی نمی‌شود که چون دولت دخل و خرجش کفاف نمی‌دهد از جیب مردم بردارد.

کاویان ادامه داد: کلا در دنیا مالیات بر عایدی سرمایه گرفته می‌شود یعنی یک مالیات از شما می‌گیرند اما در کشورمان مالیات‌های مختلف داریم که مالیات‌های مضاعف است که این کار از اصلش غلط است. در حال حاضر هم اگر می‌بینید که بورس مستثنی شده است فقط به این دلیل است که یکم التیام دهند، مطمن باشید که بعداً دولت دست در جیب بورس هم می‌کند و کلا این کار غلط است. 

بیشتر بخوانید: بازار سرمایه ایران در مقایسه با بازار‌های جهانی بسیار جای رشد دارد/نمی‌توان گفت همه تصمیمات دولت باید در راستای منافع بازار باشد

دولت یک جورایی شریک مال مردم شده، این روند یک کلاهبرداری است

وی افزود: اگر قرار است مالیات بر عایدی سرمایه گرفته شود یعنی یک معامله‌ای باید صورت گیرد، متاسفانه دولت یک جورایی شریک مال مردم شده است، این روند یک کلاهبرداری و دزدی است، دلیلی نمی‌شود که چون دولت دخل و خرجش کفاف نمی‌دهد از جیب مردم بردارد. مثلا در حوزه خودرو دولت در ابتدا مالیات و عوارض سپس مالیات سالیانه و سپس موقع فروش مالیات نقل و انتقال هم می‌گیرد و بعد مالیات بر عایدی سرمایه هم گرفته می‌شود یعنی اصلا عملا همه چیز برای دولت شده است. وقتی کشور تورم دارد عایدی سرمایه خاصی هم ندارد. خود دولت تورم ایجاد می‌کند، خودش هم از مردم مالیات می‌گیرد، در هیج کجای دنیا اینگونه نیست. اینکه می‌گویند این روند به نفع قشر ضعیف است فقط شعارهای پوپولیستی می‌دهند و دروغ است، اصلا اینگونه نیست.

3 مشکل عمده در بازار سرمایه/ هنوز بخش نظارتی بورس استاندار لازم را ندارد و سلیقه‌ای عمل می‌شود

وضعیت بورس اگر همین شرایط باشد، نامناسب است مگر اینکه دولت یک تغییر در دیدگاه خودش ایجاد و یک فکر جدید کند در غیر اینصورت فقط نوسانات مقطعی رخ می‌دهد.

سه مشکل عمده در بازار سرمایه؟

فعال بازار سرمایه به روند امروز بازار بورس اشاره و مطرح کرد: با اینکه شاخص امروز بازار بورس مثبت بود، اما  هنوز هیچ گونه از مشکلات قبلی‌اش حل نشده است. در حال حاضر سه مشکل عمده در بازار سرمایه وجود دارد؛ یکی بحث نرخ نیما که باید به نرخ بازار آزاد نزدیک شود که هنوز رخ نداده، یکی قیمت‌گذاری دستوری که دولت حق ندارد برای بنگاه‌هایی که واگذار کرده قیمت بگذارد و نکته سوم نرخ سود بانکی است که هنوز حل نشده است، باید این موارد اصلاح شود تا وضعیت بازار سرمایه خوب شود. در بورس با اینکه اصلاحاتی انجام شده اما هنوز در بخش نظارتی استاندارد لازم را ندارد و سلیقه‌ای عمل می‌شود.

کاویان در پایان خاطرنشان کرد: وضعیت بورس اگر همین شرایط باشد، نامناسب است مگر اینکه دولت یک تغییر در دیدگاه خودش ایجاد و یک فکر جدید کند در غیر اینصورت فقط نوسانات مقطعی رخ می‌دهد.

برچسب ها: بازار سرمایه بورس امیر کاویان دولت طرح مالیات بر عایدی خودرو عوارض جزئیات
ارسال نظر
آخرین اخبار