۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
تعداد بازدید: ۳۰۱۵۰۰
کارشناس بازار سرمایه گفت: به دلیل تنش‌های سیاسی که این هفته در بازار سرمایه رخ داد، بازار یک ریزش ۵۰ هزار واحدی را تجربه کرد. این ریزش یک ریزش عمیق در داخل بازار بود، اما ارتباطی به مسائل بازار نداشت بیشتر جنبه سیاسی و بالادستی بود.
کد خبر: ۱۲۲۹۲

ریزش 50 هزار واحدی بورس ارتباطی به مسائل بازار نداشت!/ دولت باید بخواهد تا بازار رشد کند

ریزش 50هزار واحدی بورس بیشتر جنبه سیاسی و بالادستی داشت!شرطی شدن بازار سرمایه به حمایت صندوق توسعه زیاد جالب نیست /بازار پتانسیل رشد دارد اگر مجدد جلویش را نگیرند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با توجه به وضعیت این روزهای بورس و بالا و پایین شدن آن، خبرنگار خطوط با علی عصاری، کارشناس و تحلیل‌گر بازار سرمایه و دکترای اقتصاد شهری به گفتگو پرداخت و دلایل این وضعیت را خواستار شد.

عصاری گفت: به دلیل تنش‌های سیاسی که این هفته در بازار سرمایه رخ داد، بازار یک ریزش ۵۰ هزار واحدی را تجربه کرد این ریزش یک ریزش عمیق در داخل بازار بود، اما ارتباطی به مسائل بازار نداشت بیشتر جنبه سیاسی و بالادستی بود.

اگر بازار بخواهد به واریز یا حمایت از صندوق توسعه شرطی شود و عملکرد ذاتی خود را از دست دهد در آن صورت بنده زیاد شرایط را برای بازار جالب نمی‌بینم.

وی افزود: با توجه به اینکه این ریزش در رسانه‌ها بازتاب زیادی داشت، مسئولین به فکر تعادل در بازار افتادند جوری که دیروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه  حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به صندوق توسعه برای حمایت از بازار واریز شد. این خبر توانست بازار را تکان دهد و روند را مثبت کند.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه باید بازار روند طبیعی خود را در پی بگیرد، افزود: به نظر بنده خبر واریز پول خبر جالبی نیست. اگر بازار بخواهد به واریز یا حمایت از صندوق توسعه شرطی شود و عملکرد ذاتی خود را از دست دهد در آن صورت بنده شرایط را برای بازار زیاد جالب نمی‌بینم. یعنی این شرایط، شرایط موقتی می‌شود، این اتفاق کار درستی نیست. بازار باید روند طبیعی خود را در پی بگیرد و به عنوان یک موجود زنده فعال عمل کند که متاسفانه این روزها اینطور نیست.

ریزش 50 هزار واحدی بورس ارتباطی به مسائل بازار نداشت!/ دولت باید بخواهد تا بازار رشد کند

امیدوار هستم حمایت‌ها فقط به شکل یک محرک برای حرکت بازار به سمت بالا باشد، نه جلوگیری مجدد از افزایش قیمت‌های سهام.

عصاری خاطرنشان کرد: امیدوار هستم اینجور حمایت‌ها فقط به شکل یک محرک برای حرکت بازار به سمت بالا باشد، نه جلوگیری مجدد از افزایش قیمت‌های سهام. با توجه به شرایط موجود بازار می‌تواند حرکت کند. ان شاالله که مجدد جلوی رشدش را نگیرند همانند داستانی که ۱۷ اردیبهشت رخ داد. اگر دوباره آن اتفاق رخ ندهد، بازار توانایی و پتانسیل رشد را دارد.

 دولت باید بخواهد تا بازار رشد کند!

وی ادامه داد: زمانی که بازار به رشد قابل توجهی می‌رسد یک عده معتقدند که حرکت بازار به سمت بالا یک جورایی برای کشور تورم‌زا است و سیاست‌های کلی را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد. این مسئله باعث می‌شود که بازار همانند اتفاق ۱۷ اردیبهشت سرکوب شود و ترسی در آن افتد. امیدوار هستم که دوباره آن اتفاق رخ ندهد البته اگر رشدی صورت گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان به حالت تعادل بازار اشاره کرد و گفت: حالت تعادل بازار فقط با تصمیم‌های سیاست‌گذاری و دولتی رخ می‌دهد. دولت باید بخواهد تا این بازار رشد کند، باید اراده‌ای برای رشد از طریق سیاستگذاری‌ها باشد که امیدوار هستیم این اتفاق رخ دهد.

برچسب ها: بورس بازار سرمایه ریزش بورس دولت
ارسال نظر
آخرین اخبار