۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
تعداد بازدید: ۳۵۰۶۴۰
معاونت فروش و بهره‌برداری اموال منقول سازمان اموال تملیکی گفت: تمام مبالغ ناشی از فروش مزایده‌ها و حراج‌های سازمان به حساب خزانه داری کل کشور واریز می‌شود و بخشی از درآمد جامعه را تامین می‌کند.
کد خبر: ۳۵۰۱۵

گام جدید ارتباط دولت با خانوار در تامین کالاها/اقدامات بسیار خوب با عنوان طرح تحول سازمان

نقش پررنگ سازمان اموال تملیکی/ دو اقدام مهم در دستور کار قرار گرفته است

نقش پررنگ سازمان اموال تملیکی به عنوان حلقه‌ای از تجارت خارجی کشور

سعید غلامی باغی، عضو هیئت مدیره و همچنین معاونت فروش و بهره‌برداری اموال منقول سازمان اموال تملیکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، گفت: در کنار مزایده‌های سراسری دو اقدام مهم در دستور کار قرار گرفته است؛ یکی حراج خرده فروشی بر خط است. با توجه به الزامی که قانون داشته و جزو برنامه‌های وزیر محترم هم بوده است، سامانه حراج خرده فروشی بر خط سازمان به صورت کاملاً الکترونیک و تقریباً از خرداد ماه سال جاری افتتاح شد تمام مراحل ثبت نام و ورود به این سامانه کاملا رایگان است و تمامی اقشار جامعه می‌توانند در این حراج‌ها شرکت کنند.
سازمان اموال تملیکی یک رسالتی دارد و آن کمک برای تامین بخشی از نیازهای اقشار محروم از طریق سازمان‌های حمایتی همانند کمیته امداد، بهزیستی و سازمان فنی و حرفه‌ای است.
 
غلامی باغی ادامه داد: این مورد باعث شده گام جدیدی بین ارتباط دولت با خانوار در تامین کالاها شکل بگیرد، یک خانم خانه‌دار به راحتی با موبایل خود می‌تواند کالا را تهیه کند و به راحتی از سازمان تحویل بگیرد. تمامی این حراج‌ها در بستر سامانه ستاد اطلاعاتی دولت یا سایت سازمان هفته‌ای دو و سه مرتبه انجام می‌گیرد و سه روز هم مهلت رویت آن کالا در سامانه است یعنی تصاویر واقعی آن کالا را در سامانه همانند یک فروشگاه الکترونیکی بر خط درج می‌کنیم، قیمت پایه‌اش درج می‌شود تا بتوانند بررسی‌های بازار را انجام دهند و روز آخر از ۸ صبح تا ۸ شب فرصت درج قیمت پیشنهادی است. نکته شفاف این است که افراد با اسم خودشان قیمت پیشنهادی خودشان را می‌بینند اگر رقیب قیمت بالاتری پیشنهاد داد شما باز می‌توانید قیمت جدیدی درج کنید. در طول همین سه ماه گذشته بیش از ۴۵ حراج برگزار شده است.
 با حمایت‌های دولت به خصوص وزیر و برنامه‌هایی که مدیرعامل سازمان در طول این دو سال به عنوان طرح تحول سازمان تصویب کردند، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: تمام مبالغ ناشی از فروش مزایده‌ها و حراج‌های سازمان به حساب خزانه داری کل کشور واریز می‌شود و بخشی از درآمد جامعه را تامین می‌کند. این موضوع نقش پررنگ سازمان اموال تملیکی را هم به عنوان حلقه‌ای از تجارت خارجی کشور با تعیین و تکلیف کالاهای متروکه، هم به عنوان تکه‌ای از پازل مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان تعیین و تکلیف کالاها و هم نقش سازمان را به عنوان تامین کننده بخشی از درآمدهای جامعه و صیانت از سلامت و بهداشت با اخذ مجوزها نشان می‌دهد. موانع و مشکلاتی در پیش روی سازمان در چند سال گذشته بوده است، به حمدالله با حمایت‌های دولت محترم به خصوص وزیر محترم و برنامه‌هایی که مدیرعامل محترم سازمان در طول این دو سال به عنوان طرح تحول سازمان در پیش روی خود قرار دادند و تصویب کردند، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

 کمک سازمان اموال تملیکی برای تامین بخشی از نیازهای اقشار محروم از طریق سازمان‌های حمایتی

معاونت فروش و بهره‌برداری اموال منقول سازمان اموال تملیکی مطرح کرد: در کنار موضوع حراج، موضوع دیگری که بسیار مهم است این است که سازمان اموال تملیکی یک رسالتی دارد و آن کمک برای تامین بخشی از نیازهای اقشار محروم از طریق سازمان‌های حمایتی است همانند کمیته امداد، بهزیستی و سازمان فنی و حرفه‌ای. ما کالاهایی را به صورت ماهانه با قیمت‌های پایه کارشناسی شده در اختیار این عزیزان قرار می‌دهیم و گزارش‌های خوبی هم از عملکرد این سازمان‌ها گرفته‌ایم.

یک خانم خانه‌دار به راحتی با موبایل خود می‌تواند کالا را تهیه کند و به راحتی از سازمان تحویل بگیرد. 

غلامی باغی گفت: آیین‌نامه معاملات سازمان در ماده ۴۰ اشاره می‌کند که دستگاه‌های دولتی و به خصوص دستگاه‌هایی که در حوزه محرومیت‌زدایی خدماتی را ارائه می‌دهند، می‌توانند تقاضا برای سازمان اموال تملیکی بیاورند و آن بخشی از کالاهایی که به هر حال آرای قطعی آنها اخذ شده و امکان واگذاری به این دستگاه وجود دارد همانند کمیته امداد، سازمان بهزیستی، سازمان آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای و سایر دستگاه‌هایی که در حوزه محرومیت زدایی فعالیت خود را انجام می‌دهند، درخواست‌هایشان را اخذ و به مدیران در استان‌ها منعکس می‌کنیم سپس بر حسب توان آن استان و ظرفیتی که از این کالاها وجود دارد، مصوباتی را سازمان با رعایت صلاح کشور و حدود قیمتی که برای هر کدام از این کالاها با کارشناسی شده تعیین می‌شود، کالا در اختیار آن دستگاه قرار می‌گیرد. ما این موضوع را با تفاهمنامه‌ها و پیگیریهای مشترک رصد می‌کنیم برای مثال سازمان آموزش و پرورش کشور در یک طرح ملی به عنوان نسیم مهربانی تقریبا یک سالی است که کالاهایی را از سازمان دریافت می‌کند و آن را در اکثر نقاط  کشور اعم از مرزی و محروم توزیع می‌کند.

برچسب ها: سازمان اموال تملیکی اموال تملیکی دولت خانوارها حراج اقدامات
ارسال نظر
آخرین اخبار