۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
تعداد بازدید: ۲۴۸۴۷۱
کاردرمانگر تخصصی درمان اتیسم گفت: مهم‌ترین معضل این حوزه، تعرفه‌های پایین‌ کلینیک‌های خصوصی است. متاسفانه این موضوع اصلاً مورد توجه قرار نگرفته و روز به روز تمام کلینیک‌های مرتبط با این موضوع در حال بسته شدن هستند و یا خدمات را از داخل کلینیک به داخل خانه‌ها انتقال می‌دهند.
کد خبر: ۱۲۶۱۷

مهم‌ترین معضل کار درمانگرها/ تمامی کلینیک‌های خصوصی در حال بسته شدن هستند!

به مناسبت روز جهانی کار درمانی خبرنگار به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با نوید عسکری، کاردرمانگر تخصصی درمان اتیسم به گفتگو پرداخته و آنچه در پی می آید انتظارات و خواسته های کاردرمانگرها از دولت، همچنین مهم‌ترین معضلات کاردرمان هااست.

عسکری گفت: کاردرمانی طیف بسیار زیادی از کودکانی که مشکلات حرکتی، ژنتیکی، شناختی و...تا افراد پیر را که دارای مشکلاتی اعم از آلزایمر هستند، در برمی‌گیرد. در کشورهای خارجی موضوع کاردرمانی به تمام فعالیت‌های روزمره زندگی مرتبط می‌شود که به صورت هدفمند می‌آید، ما درمانگرها باید روی این هدف‌ها کار کنیم و فرد را به سمت استقلال در فعالیت‌های روزمره زندگیش برسانیم.

مهم‌ترین معضل این حوزه، تعرفه‌های پایین‌ کلینیک‌های خصوصی است. متاسفانه این موضوع اصلاً مورد توجه قرار نگرفته و روز به روز تمام کلینیک‌هایی که مرتبط با این موضوع هستند در حال بسته شدن و جمع شدن هستند و یا خدمات را از داخل کلینیک به داخل خانه‌ها انتقال می‌دهند

وی افزود: رشته کاردرمانی متناسب با اسمش نیست. متاسفانه این کلمه بسیار بد ترجمه شده است، کاردرمانی به آن چیزی که معنا شده اصلاً مرتبط نیست.

این کاردرمانگر به معضلات حوزه کاری خود اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین معضل حوزه کاردرمانی، تعرفه‌های پایین‌ کلینیک‌های خصوصی است. متاسفانه این موضوع اصلاً مورد توجه قرار نگرفته و روز به روز تمام کلینیک‌هایی مرتبط با این موضوع در حال بسته شدن و جمع شدن هستند و یا خدمات را از داخل کلینیک به داخل خانه‌ها انتقال می‌دهند.

مهم‌ترین معضل کار درمانگرها/ تمامی کلینیک‌های خصوصی در حال بسته شدن هستند!

عسگری با انتقاد از ناهمخوانی تعرفه های کاردرمانی با نوع خدمات ارایه شده در این حوزه مطرح کرد: کاردرمانی برای مردم بسیار هزینه‌بر است و بیمه هم این موضوع را تقبل نمی‌کند. یعنی خانواده‌ها نمی‌توانند از بیمه‌های درمانی استفاده کنند.

کاردرمانگر تخصصی درمان اتیسم در پایان به دو خواسته کاردرمانگرها اشاره کرد و گفت: یکی از خواسته‌های کار درمانگرها که بسیار اهمیت دارد اصلاح تعرفه‌های درمانی در کلینیک‌های خصوصی می‌باشد که باید توسط هیئت دولت این موضوع انجام گیرد. موضوع بعدی تغییر نام کاردرمانی است مسلماً اگر اسم رشته ما همانند فیزیوتراپی باشد یا اینکه یک اسم شکیل‌تر داشته باشیم، شناخت مردم نسبت به این رشته خیلی بهتر می‌شود و اینگونه می‌توانیم خود را راحت‌تر به مردم معرفی کنیم.

 

برچسب ها: کار درمانی چالش های تعرفه ها دولت
ارسال نظر
آخرین اخبار