۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
تعداد بازدید: ۲۴۴۷۵۹
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۰ مرکز غیرقانونی استخراج رمزارز در مناطق زیر پوشش این شرکت در استان شناسایی و تعطیل شده است.
کد خبر: ۵۹۳۶

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط،مازندران دو شرکت توزیع نیروی برق یکی به مرکزیت ساری مرکز استان و دیگری به مرکزیت شهرستان نوشهر دارد. شرکت برق منطقه ساری حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک و شرکت برق منطقه نوشهر با زیر پوشش داشتن ۹ شهرستان غربی این استان حدود ۶۵۰ هزار مشترک دارد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق مازندران، سید کاظم حسینی کارنامی گفت که از این مراکز  ۹۵۰ دستگاه استخراج رمزارز کشف و ضبط شد و با متصدیان آنها نیز برخورد قانونی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه از پاییز سال ۹۸ و در راستای اجرای طرح مقابله با دستگاه های رمزارز غیرمجاز، ۱۸۶ مرکز غیرمجاز به همراه سه هزار و ۵۰۰ دستگاه ماینر در حوزه توزیع برق مازندران کشف شده است ، اظهار داشت: میزان انرژی مصرفی این تعداد دستگاه ۱۳.۵ میلیون کیلووات ساعت و بهای برق مصرفی آن نیز ۱۱۲ میلیارد ریال محاسبه شده است . 
حسینی کارنامی همچنین با اشاره به کشف یک مزرعه بزرگ رمزارز دیجیتال در  آمل گفت:  این مزرعه به صورت حرفه ای و با نهایت دقت در مخفی کاری تجهیزات در یک دامداری متروکه راه اندازی شده بود که همکاران دفتر لوازم اندازه گیری ستاد و امور پس از اخذ مجوزات لازم و هماهنگی با نیروهای انتظامی برای ورود به این ملک، ۷۵ دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز را از این مکان ضبط و جمع آوری کردند.

وی از انجام  اقدامات قانونی و برخورد با مشترک متخلف مطابق دستورالعمل ابلاغی شرکت توانیر در این ارتباط خبر داد.

میانگین انرژی مورد نیاز برای استخراج هر بیت‌کوین به عنوان اولین رمزارز ساخته شده، حدود ۳۰۰ مگاوات ساعت برآورد می‌شود که این انرژی به صورت متوسط معادل مصرف برق بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی در یک روز است./ایرنا

برچسب ها: مصرف برق صنعت برق رمز دارایی رمزارز استخراج مایینیگ
ارسال نظر
آخرین اخبار