۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
تعداد بازدید: ۳۶۳۳۰۱
کارشناس کشاورزی گفت: ساخت اپلیکیشنی را از سال94پیشنهاد داده‌ایم، اما اجرایی نشده است که اپلیکیشنی تهیه شود که کشاورزان علاوه بر دیدن فیلم‌های آموزشی برای بالا بردن راندمان، محصول خودشان را در همانجا بتوانند به سادگی به فروش برسانند و با ساز و کار فروش محصولات در بورس آشنا شوند.
کد خبر: ۲۱۳۰

خرید تضمینی به نفع دولت است تا کشاورز

 

برای کشاورزان اپلیکیشن بسازید تا از کشاوزی نوین آگاه شوند!

اپلیکیشنی مخصوص کشاورزان تهیه شود تاعلاوه بر دیدن فیلم های آموزشی برای بالا بردن راندمان، محصول خودشان را در همانجا بتوانند به سادگی به فروش برسانند و با ساز و کار فروش محصولات در بورس آشنا شوند و یا اصلا خود وزارت جهاد در آنجا بصورت مستقیم با کشاورزارتباط بگیرد و کشاورزان را برای فروش محصول در بورس فرا بخواند.

یک کارشناس اقتصاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با بیان اینکه نه موافقیم  و نه مخالف خرید تضمینی گندم هستیم، بیان کرد:  مساله‌ای که هست در خرید تضمینی کشاورز راضی هست که محصولش خرید می شود، اما مطالبه اصلی این است که قیمت خرید با قیمت واردات یکی باشد. خرید تضمینی به نفع دولت است تا کشاورز و خوب است همانطور که فروش نهاده ها با قیمت آزاد انجام می شود گندم هم با همان نرخ خرید شود.

فروش در بورس خوب است چراکه بازار رقابتی می شود اما باید بحث های نظارتی مانند  آلودگی سن هم انجام شود.


سلیمی ادامه داد: فروش در بورس خوب است چراکه بازار رقابتی می شود، اما باید بحث های نظارتی مانند  آلودگی سن هم انجام شود. از آنجا که کشاورز خودش نمی‌تواند این کار‌ها را انجام دهد باز پای دلال باز می شود و محصول را کلی خرید می‌کند چون کشاورز دسترسی به سازوکار عرضه در بورس ندارد . به عنوان مثال کشاورزی که خرده کار هست و سالی 10 تا 20  تن تولید می کند چطور و با چه سازو کاری می تواند انجام دهد؟

وی تصریح کرد: ما برنامه‌ای را پیشنهاد داده‌ایم که مطالب آموزش کشاورزی علمی بر اساس آب و هوای منطقه  در فضاهای مجازی عرضه شود و البته باید اپلیکیشنی مانند اپلیکیشن مخصوص مدارس تهیه شود که کشاورزان علاوه بر دیدن فیلم های آموزشی برای بالا بردن راندمان، محصول خودشان را در همانجا بتوانند به سادگی به فروش برسانند و با ساز و کار فروش محصولات در بورس آشنا بشوند و یا اصلا خود وزارت جهاد در آنجا بصورت مستقیم با کشاورزارتباط بگیرد و کشاورزان را برای فروش محصول در بورس فرا بخواند.

 

پیشنهادی که از سال ۹۴ خاک میخورد| برای کشاورزان اپلیکیشن بسازید تا از کشاوزی نوین آگاه شوند!

 

دولت به جای هزینه سنگین واردات پرداخت نقدی کشاورزان را در اولویت قرار دهد!

کارشناس کشاورزی درباره کمبود سموم کشاورزی افزود: ای کاش همانطور که شرکت های دانش‌بنیان در صنایع نظامی حمایت های خوبی می‌شوند در صنعت کشاورزی هم این شرکت ها را حمایت کنند.

ای کاش همانطور که شرکتهای دانش‌بنیان در صنایع نظامی حمایت های خوبی می‌شوند در صنعت کشاورزی هم این شرکت ها را حمایت کنند


وی ادامه داد: در این موضوع یکسری کارشناسی خبره هست که اگر از آنها استفاده شود به راحتی می توانیم مصرف سموم را کاهش دهیم که باز می رسیم به همان ساخت اپلیکیشن که از سال 94 پیشنهاد داده‌ایم . اپلیکیشن را می توان به صورت آزمایشی از یک شهر شروع و مطالب مهندسی و راهکارهای علمی را با مطالعه خاک منطقه و سموم و مقدار مناسب برای کشاورزان ارایه داد.
سلیمی در پایان خاطر نشان کرد: توصیه بنده این است که دولت به جای هزینه‌های سنگینی که در واردات انجام می دهد خرید نقدی از کشاورز را دراولویت قراردهد.
برای من سوال است که چرا حمایت از کشاورز داخلی نباشد؟ اینجا به دلال می رسم که اگر این حمایت صورت دهد و دولت مستقیم با کشاورز در ارتباط باشد، دست دلال قطع می شود.

 

برچسب ها: #کشاورزی خرید گندم دولت اپلیکیشن بورس
ارسال نظر
آخرین اخبار