۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
تعداد بازدید: ۱۷۰۳۵۲
مدیرکل دفتر امور اقتصاد سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزیِ وزارت جهاد با انتقاد از تصمیمات محلی نماینده‌ها، تاکید کرد برنامه ریزی مجلس آتی برای حوزه کشاورزی باید ملی باشد.
کد خبر: ۷۶۸۵

لزوم ملی بودن برنامه‌ریزی مجلس آتی برای حوزه کشاورزی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، علیرضا نیکویی با اشاره به چالش‌های بسیار زیاد و مهم بخش کشاورزی گفت: اگر به این چالش‌ها توجه نکنیم، در آینده ممکن است امنیت غذایی کشور به خطر بیافتد.

در این بین مهم ترین بحث چالش کم آبیِ رو به افزایش است که امسال به خوبی لمس می‌شود و در بخش کشاورزی به شدت باید بدان توجه شود.

وی با بیان این که با توجه به تحریم‌ها باید توان تولید و تهیه محصولات ارگانیک در داخل کشور را داشته باشیم، گفت: از نمایندگان مجلس هم انتظار می‌رود برخلاف برنامه ریزی شکل گرفته و تلاش بخش کشاورزی برای رسیدن به این برنامه، عمل نکنند.

نیکویی با بیان این مطلب افزود: در گذشته سند و برنامه‌هایی تدوین ولی با تغییر دولت و مجلس، مسیرهایی جداگانه پیش گرفته می‌شد که گاه بر اساس تصمیم گیری‌های گروهی می‌بود.

وی با بیان این که در هر دوره تیم‌های کارشناسی قوی نسبت به تدوین این برنامه‌ها عمل کرده‌اند، گفت: از طرفی نمایندگان مجلس تصمیمات محلی می‌گیرند در حالی که باید تصمیمات ملی باشد و به کل بخش کشاورزی توجه نمایند.

ولی نماینده‌ها بر اساس مراجعه گروه‌های مردمی، صرفا برای یک منطقه تصمیم گیری می‌کنند؛ از این رو انتظار داریم تصمیمات ملی باشد تا کل حاکمیت بخش کشاورزی را در برگیرد.

مدیر کل دفتر امور اقتصاد سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزیِ وزارت جهاد از لزوم توجه به میزهای نوآوری سخن گفت و افزود: این میزها بدین معناست که همه ذی نفعان در یک حوزه در تصمیم‌گیری‌ها دخیل باشند.

مهم تر از همه برنامه هفتم است که تکالیفی را برای ما مشخص کرده و وزارت جهاد کشاورزی هم برنامه‌های خود را بر اساس این تکالیف تنظیم می‌کند و مهم ترینِ آن الگوی کشت می‌باشد و برنامه‌ای سالیانه بر اساس سند امنیت غذایی در نظر گرفته می‌شود./ تسنیم

برچسب ها: #کشاورزی مجلس دوازدهم برنامه ریزی
ارسال نظر
آخرین اخبار