۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
تعداد بازدید: ۴۹۷۳۶۵
ضیایی‌پرور، دکترای ارتباطات و پژوهشگر فضای مجازی گفت: با توجه به اینکه مهم‌ترین وسیله ارتباطی مردم تلفن همراه است، فناوری‌های جدیدی به طور کامل در حوزه نسل‌های جدید تلفن همراه توسعه پیدا نکرده است.
کد خبر: ۳۶۵۸۹

عملکرد دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات و رسانه/ دسترسی مردم به اینترنت ثابت خانگی زیر ۱۰ مگابیت بر ثانیه است/ این وضعیت شایسته مردم ایران نیست

دولت چهاردهم توسعه ارتباطات و رسانه را طبق عرف و پیشرفت‌های تکنولوژی جهانی در دستور کار قرار دهد

حمید ضیایی‌پرور، دکترای ارتباطات و پژوهشگر فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به وضعیت حوزه ارتباطات و رسانه در دولت سیزدهم اشاره و مطرح کرد: عملکرد دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات و رسانه و به ویژه فناوری اطلاعات خیلی مورد قبول اکثریت جامعه نبوده است. دلیل اول این است که با توجه به اینکه مهم‌ترین وسیله ارتباطی مردم تلفن همراه است، فناوری‌های جدیدی به طور کامل در حوزه نسل‌های جدید تلفن همراه توسعه پیدا نکرده است. دلیل دوم این است که در حوزه‌های دیگر ارتباطی بحث دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت شتاب لازم را نگرفته، به طور متوسط دسترسی مردم روی اپراتور تلفن همراه یا اینترنت ثابت خانگی زیر ۱۰ مگابیت بر ثانیه است و این آمار از نظر بین‌المللی به هیچ وجه قابل قبول نیست در حالی که سرعت‌های بالای ۶۰ الی ۸۰ مگابیت بر ثانیه را در سطح جهان داریم و حتی بسیاری از کشورهای پیشرفته سرعت‌های بالای ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه را تجربه می‌کنند، این وضعیت شایسته مردم ایران نیست.

دسترسی مردم روی اپراتور تلفن همراه یا اینترنت ثابت خانگی به طور متوسط زیر ۱۰ مگابیت بر ثانیه است که این آمار از نظر بین‌المللی به هیچ وجه قابل قبول نیست در حالی که سرعت‌های بالای ۶۰ الی ۸۰ مگابیت بر ثانیه را در سطح جهان داریم و حتی بسیاری از کشورهای پیشرفته سرعت‌های بالای ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه را تجربه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: فیلترینگ یک سیاست دو سر باخت ۱۰۰درصد ضرر است/خرید vpnهزینه‌های زیادی به مردم تحمیل می‌کند!

عملکرد ناموفق رسانه‌های داخلی!

ضیایی‌پرور به وضعیت حوزه رسانه اشاره کرد و گفت: در حوزه رسانه تصور بنده این است که رویکرد بخش زیادی از مردم به سمت رسانه‌های خارجی ناشی از این است که فضای عمومی رسانه‌ای در کشور اعم از صدا و سیما و رسانه‌های مطلوب یا رسانه‌های رسمی فضای مجازی خیلی موفق عمل نکرده‌اند و به نوعی می‌توان گفت مرجعیت رسانه‌ای از داخل به خارج از کشور کوچ کرده است و همچنین سیاستی که برای توسعه پیام‌رسان‌های ارتباطی بومی و ملی دنبال می‌شد خیلی با موفقیت همراه نبوده و شاهد هستیم که بخش زیادی از مردم همچنان دارند از پیام‌رسان‌های خارجی برای ارتباطات خود استفاده می‌کنند. این موضوع آسیب جدی به لحاظ ایمنی و امنیتی در داخل کشور محسوب می‌شود و نشان‌دهنده این است که رسانه‌های داخلی نتوانستند اعتماد خوبی در بین مردم کسب کنند.

بیشتر بخوانید: وضع قوانین خلق‌الساعه از ضعف‌های اساسی دولت‌ها در فضای کسب و کارهاست! /ثبات، لازمه پیشرفت اقتصادی است

عملکرد دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات و رسانه/ دسترسی مردم به اینترنت ثابت خانگی زیر ۱۰ مگابیت بر ثانیه است/ این وضعیت شایسته مردم ایران نیست

مجلس جدید هم طرح جامع رسانه‌ای را در دستور کار قرار دهد

دکترای ارتباطات و پژوهشگر فضای مجازی پیشنهاد داد: دولت چهاردهم توسعه ارتباطات و رسانه را مطابق آن عرف جهانی و پیشرفت‌های تکنولوژی جهانی در دستور کار قرار دهد و البته مجلس جدید هم طرح جامع رسانه‌ای را در دستور کار خود قرار دهد، سال‌هاست که صحبت از این طرح می‌شود. به نظر می‌رسد اگر این لایحه از سوی دولت و طرح قانونی از سوی مجلس طراحی شود، بسیاری از عیب‌ها برطرف خواهد شد.

برچسب ها: ارتباطات رسانه ها حمید ضیایی‌پور اینترنت ثابت اینترنت مجلس دوازدهم دولت چهاردهم دسترسی آزاد اطلاعات طرح جامع رسانه‌ای تکنولوژی
ارسال نظر
آخرین اخبار