۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱
تعداد بازدید: ۴۵۴۳۷۷
صفایی، کارشناس اقتصادی گفت: ما یکی از خاص‌ترین دریاچه‌های جهان را دارا هستیم که یک منبع آبی بسیار بزرگ است، اما متاسفانه بلد نیستیم از آن استفاده کنیم.
کد خبر: ۳۶۵۳۵

عدم هماهنگی و عدم بهره‌برداری درست از دریای خزر این منابع را همانند منابع دیگر کرده است/ پیشنهاداتی ارائه می‌شود اما در حد همان پیشنهاد در کشور باقی می‌ماند

خاص‌ترین دریاچه‌های جهان را داریم، اما بلد نیستیم استفاده کنیم!/بسیاری از کشتی‌ها درست کار نمی‌کنند

مهدی صفایی، کارآفرین برتر کشور و کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به مناسبت روز ملی خلیج فارس مطرح کرد: متاسفانه بسیاری از بخش‌های مثبت خلیج فارس را به واسطه اتفاقاتی که در پیرامونش و داخل آن در حال ایجاد است همانند منابع گازی، داریم از دست می‌دهیم چون کلا امکان این را نداریم و بلد نیستیم که چطور باید از منابع استفاده کنیم. به همین دلیل عدم مدیریت، عدم مسئولیت پذیری، عدم هماهنگی و عدم بهره‌برداری درست از خلیج فارس این منابع را همانند منابع دیگر کرده است.

ما یکی از خاص‌ترین دریاچه‌های جهان را دارا هستیم که یک منبع آبی بسیار بزرگ است اما متاسفانه بلد نیستیم از آن استفاده کنیم. باید گروه‌هایی را همانند اتاق فکر داشته باشیم تا ذهن ما را نسبت به داشته‌هایمان باز کنند.

بیشتر بخوانید: روز جهانی آب فرصتی برای تعهد در اهمیت این مایه حیاتی/ ۱۴۰۲ یک سال کم بارش و خشک تلقی می‌شود/ باید بتوانیم با دیپلماسی فعال سهم کشور را در این خصوص حفظ کنیم

این قانون در تمام دنیا رخ می‌دهد اما ما استفاده نمی‌کنیم!

صفایی ادامه داد: ما یکی از خاص‌ترین دریاچه‌های جهان را دارا هستیم و یک منبع آبی بسیار بزرگ است اما متاسفانه بلد نیستیم از آن استفاده کنیم. باید گروه‌هایی را همانند اتاق فکر داشته باشیم تا ذهن ما را نسبت به داشته‌هایمان باز کنند. بسیاری اوقات پیشنهاد ارائه می‌شود اما در حد همان پیشنهاد در کشور باقی می‌ماند و نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود. اگر چیزی را نمی‌دانیم باید از متخصصین حتی خارج از کشوری استفاده کنیم این قانون در تمام دنیا دارد رخ می‌دهد و ما متاسفانه به دلیل آنکه فکر می‌کنیم خیلی خوب می‌دانیم از این شرایط استفاده درست نمی‌کنیم. 

بیشتر بخوانید: مداخلات سیاسی و امنیتی دنیا روز به روز وضعیت را بدتر می‌کند!/با تحریم‌ها نمی‌توانیم به تعهدات محیط زیستمان عمل کنیم

وی در خصوص ورود آب دریاچه خلیج فارس به شهرهای اطراف گفت: ممکن است وورد آب شور به یک شهر آسیب‌زا باشد اما بهترین داشته‌ای که می توانیم در این روند داشته باشیم دستگاه‌های آب شیرین‌کن است که هم بسیار راحت و هم در دسترس است و هم هزینه زیادی ندارد. به واسطه همین آب شیرین‌کن‌ها می‌توانیم به راحتی آب شهرهای جنوب کشور را احیا کنیم. 

عدم هماهنگی و عدم بهره‌برداری درست از دریای خزر این منابع را همانند منابع دیگر کرده است/ پیشنهاداتی ارائه می‌شود اما در حد همان پیشنهاد در کشور باقی می‌ماند

عدم مدیریت و بهره‌وری درست از اب‌های خلیج فارس

بهترین داشته‌ای که می توانیم در این روند داشته باشیم دستگاه‌های آب شیرین‌کن است که هم بسیار راحت و هم در دسترس است و هم هزینه زیادی ندارد. به واسطه همین آب شیرین‌کن‌ها می‌توانیم به راحتی آب شهرهای جنوب کشور را احیا کنیم. 

کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: اگر بهره‌وری درست از آب‌های خلیج فارس کنیم اتفاقات فوق‌العاده ای در کشور رخ می‌دهد، هم در زمینه آبزیان و هم در صنعت حمل و نقل اتفاقات خوبی رخ می‌دهد، متاسفانه بسیاری از کشتی‌ها در حال حاضر درست کار نمی‌کنند. اگر درست از منابع استفاده شود و مدیریت درست صورت گیرد می‌توان استفاده فوق‌العاده‌ای در همه امور داشت. باید این را بدانیم که آب نشانه حیات در هر کشوری است. در مکان‌هایی که آب است هم میزان توریست و هم حمل و نقل افزایش می‌یابد، حمل و نقل دریایی جذاب‌ترین نوع حمل و نقل در کشور است اگر درست استفاده شود.

صفایی در پایان گفت: ما فقط یک مشکل بزرگ در کشور داریم آن هم عدم مدیریت است. باید گروه‌های مشاوره‌ای فوق‌العاده داشته باشیم، اینگونه می‌توانیم از تمامی منابع کشور استفاده درست کنیم. 

برچسب ها: خلیج فارس مهدی صفایی دریای خزر دریاچه های جهان منابع گازی کشتی
ارسال نظر
آخرین اخبار