۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
تعداد بازدید: ۷۴۱۶۶۰
ساداتی، دکترای روانشناسی تربیتی گفت: ارزش‌های خانواده باید تغییر کند، باید افراد خانواده روی رفتار خود دقت کنند، چون رفتارهایشان عاملی در جهت الگوبرداری است، نباید مخفی کاری بین پدر و مادر‌ها رخ دهد. در شرایط کنونی جامعه نگهداری از دو جنس مذکر و مونث بسیار سخت است و باید مدیریت شود.
کد خبر: ۳۶۵۵۵

نکاتی که خانواده‌ها برای افزایش اعتماد به نفس دختران و جلوگیری از اضطراب و افسردگی آن‌ها باید رعایت کنند!

افزایش آمار افسردگی در دخترها/ اجازه رشد و پیشرفت را به به این قشر نمی‌دهیم/ خانواده‌ها این نکات را رعایت کنند

محدودیت خانواده برای دخترها بالاتر است/هر امکاناتی که برای پسر فراهم می‌شود برای دختر هم به همان اندازه فراهم شود

مهسا ساداتی، دکترای روانشناسی تربیتی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، ضمن تبریک روز دختر به تمامی دختران سرزمین، مطرح کرد: در ابتدا باید بگویم که هیچ جنسی نسبت به جنس دیگر برتری ندارد فقط تفاوت‌های فردی وجود دارد. توجهات در برخی فرهنگ‌ها متفاوت است حتی در بسیاری از فرهنگ‌ها شاهد هستیم که جنس مذکر به جنس مونث برتری دارد. در صورتی اصلا چنین نیست، دو جنس با هم برابر هستند. در شرایط کنونی جامعه نگهداری از دو جنس سخت است و باید مدیریت شود.

بیشتر بخوانید: خطر آسیب های روحی با تأکید بیش از حد بر عملکرد تحصیلی

وقتی دختر و پسر همزمان باهم کار می‌کنند، دخترها زودتر خسته می‌شوند به همین جهت دخترها نیاز به توجه، آرامش و استراحت بیشتری دارند. از لحاظ روانی هم نیاز است به دختران توجه بیشتری شود.

لزوم توجه بیشتر به دختران

ساداتی گفت: وقتی دختر و پسر همزمان باهم کار می‌کنند، دخترها زودتر خسته می‌شوند به همین جهت دخترها نیاز به توجه، آرامش و استراحت بیشتری دارند. از لحاظ روانی هم نیاز است به دختران توجه بیشتری شود. بسیاری  از مواقع به دختران کم لطفی می‌شود و با توجه به آن محدودیت‌هایی که در جامعه برای وجود دارد، در بسیاری از مواقع متاسفانه اجازه رشد و پیشرفت را به دختران نمی‌دهیم. درست است که در دانشگاه و مراکز اداری دخترها دوش به دوش آقا پسرها کار می‌کنند حتی در برخی مشاغل قشر دختر از پسر می‌تواند منطق بالاتری داشته باشد اما متاسفانه تا زمانی که دختران نوجوان هستند محدودیت خانواده برای این قشر بسیار بالاتر است همانند بیرون رفتن از خانه با دوستانشان یک مقدار در این زمینه به دختر خانم‌ها کم لطفی می‌شود.

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین اقدامات برای سلامت روان انسان چیست؟/نشانه‌های خطر را جدی بگیریم!

افزایش آمار افسردگی در دخترها

وی خاطرنشان کرد: همان‌قدر که دختران تحت آسیب هستند به همان اندازه آقا پسرها هم تحت آسیب‌اند. پس اگر می‌خواهیم مشکلاتی در نوجوانی برای دختران ایجاد نشود باید از سن کودکی تفاوتی را بین آن‌ها قائل نشویم، باید نوع برخورد با هر دو قشر یکی باشد تا ذهنیت منفی برای دختر خانم‌ها شکل نگیرد. اختلاف‌های تربیتی می‌تواند یک سری مشکلات را در دختران به وجود آورد به همین دلیل زمانی که به سن نوجوانی می‌رسند، آمار افسردگی در این قشر افزایش می‌یابد.

افزایش آمار افسردگی در دخترها/ اجازه رشد و پیشرفت را به به این قشر نمی‌دهیم/ خانواده‌ها این نکات را رعایت کنند

اگر می‌خواهیم مشکلاتی در نوجوانی دختران ایجاد نشود باید از سن کودکی تفاوتی را بین آن‌ها قائل نشویم، باید نوع برخورد با هر دو قشر یکی باشد تا ذهنیت منفی برای دختر خانم‌ها شکل نگیرد.

نکاتی برای خانواده

دکترای روانشناسی تربیتی به توصیه‌هایی اشاره و بیان کرد: اولین توصیه این است خانواده‌ها تفاوتی بین فرزندان قائل نشوند، پسر و دختر به یک نگاه دیده شوند. هر امکاناتی که برای پسر فراهم می‌شود برای دختر هم به همان اندازه فراهم شود. بسیاری از مواقع ارتباط مادر و دختر عمیق است و پدر کنار گذاشته می‌شود و بسیاری از مسائل از پدر دور می‌ماند، این مسئله باعث کم شدن حمایت پدر از دختر می‌شود، اگر به این موضوع توجه شود، یک تعادلی ایجاد خواهد شد. ارزش‌های خانواده باید تغییر کند، باید یک مقدار افراد خانواده روی رفتار خود دقت کنند چون رفتارهایشان عاملی در جهت الگوبرداری است، نباید مخفی کاری بین پدر و مادرها رخ دهد.

ساداتی در پایان گفت: اگر این مسائل رعایت شود هم می‌توانیم از اضطراب و افسردگی دختران جلوگیری کنیم و هم سطح اعتماد به نفس آن‌ها را افزایش دهیم.

برچسب ها: روز دختر دختران جوان خانواده مهسا ساداتی روانشناسی پسر محدودیت پسرها اضطراب و افسردگی اعتماد به نفس خانواده‌ها افزایش
ارسال نظر
آخرین اخبار