دریافت کل تصاویر
خطوط حواشی نام ملی«خلیج فارس»را بررسی می کند؛

ایرانیان نه، تاریخ می گوید خلیج فارس!/آن‌ها از ایران هسته‌ای می ترسند! + فیلم

امروز ۱۰ اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس است، روزی که برای ما ایرانی‌ها یک نام غرور آفرین است که برایش رگ غیرتمان باد می‌کند.
| ۱۰ / ارديبهشت / ۱۴۰۱

ما نمیگوییم خلیج فارس، تاریخ میگوید!


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ نام خلیج فارس همیشه برای ایرانی‌ها یکی از حساس‌ترین اسامی بوده و جز معدود افردای وطن فروش، هیچ ایرانی وطن دوستی حاضر نیست چه در گوشه خانه اش و چه در خاک کشور‌های عربی، نام دیگری به غیر از نام خلیج همیشگی فارس بشنود.
این را نه اینکه ما ایرانی‌ها بگوییم؛ این را تاریخ میگوید. از نقشه‌ها و اسناد رسمی و غیر رسمی به عربی و سایر زبان‌ها و قرارداد‌ها و معاهدات و حتی کتاب‌های مذهبی و جغرافیایی گرفته تا همه اقرار علمای عرب به اعتبار نامگذاری خلیج فارس.
امروز ۱۰ اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس است. روزی که برای ما ایرانی‌ها یک نام غرور آفرین است که برایش رگ غیرتمان باد می‌کند.
تاریخچه نام خلیج فارس
خلیج فارس و معادل آن در زبان‌های مختلف از ۲۵۰۰ سال پیش به طور مداوم در همه زبان‌ها و در سراسر جهان به ویژه در جهان عرب مورد استفاده قرار گرفته است. به طوری که تا   دهه ۱۹۶۰ حتی یک مورد از خلیج فارس به عنوان خلیج عربی نامیده نشده است و این گفته در هر متن یا نقشه‌ای به ویژه به زبان عربی یافت می‌شود.

تحریف نام خلیج فارس از کجا شروع شد؟


برای اولین بار نام جعلی جدید در عصر پان عربیسم دهه ۱۹۶۰ در زبان عربی مطرح شد.بخشی از آن به اختلافات تاریخی دو طرف و بخش دیگر این اختلافات مربوط به هویت تاریخی اعراب است.  گروه‌های افراطی، جعل هویت تاریخی را ساده‌ترین راه فرار از فقدان هویت ارزشمند می‌دانند.  بنابرایت تلاش تندرو‌های عرب برای تحریف نام «خلیج فارس» ریشه در بحران هویت دارد.  فقدان تمدن قبل از اسلام در این سرزمین نمونه بارز آن است.  همانطور که در قرآن آمده است، در عربستان جاهلی مردم نوزادان دختر را زنده به گور می‌کردند، زیرا دختر را مایه ننگ خانواده می‌دانستند. با این حال گروه‌های دیگری مانند کشور بریتانیا نیز وجود دارند که این اختلاف را دامن می‌زنند تا از آن سود ببرند.

چرا خلیج فارس را تحریف می‌کنند؟


۴ دلیل عمده در تحریف نام خلیج فارس وجود دارد: نخست به خاطر روابط اعراب و ایران در طول تاریخ قبل و بعد از اسلام. دومین دلیل تحریف نام خلیج فار این است که اعراب به دنبال ترمیم وجهه بین المللی خود هستند و اگر میتوانستند نام خلیج فارس را تغییر دهند به لحاظ دیپلماسی دستاورد بزرگی برلیشان به حساب می‌آمد. سومین دلیل نیز آتش افروختن موسسات خصوصی است که توسط افراط گرایان عرب تامین می‌شوند تا این موضوع را مدام به حاشیه بکشانند؛ و چهارمین دلیل که از همه دلایل مهمتر به نظر می‌رسد ترس از ایران هسته‌ای است که آن‌ها را مدام به زمین مبارزه می‌کشاند! غافل از اینکه ما نمیگوییم خلیج فارس، تاریخ می‌گوید.

خلیج فارس تاریخ ایران
ارسال نظر