۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
تعداد بازدید: ۵۷۳۱۴۶
رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: بسیاری از مخاطرات به آسیب‌هایی که بشریت به زمین وارد می‌کند، مربوط است خصوصا پس از انقلاب صنعتی که بشر توسعه و بهره‌برداری‌های افسار گسیخته را جهت تامین منافع اقتصادی شروع کرد.
کد خبر: ۳۶۵۲۴

روند تخریبی کره زمین رو به افزایش/ نباید روز زمین پاک در حد شعارهای شیک و فانتزی و توافقات معمولی در بین کشورها که هیچ موقع محقق نمی‌شود، باقی بماند

 سازمان‌ها و "ان‌جی‌او"های بین‌المللی که واقعیت‌های تلخ  آلودگی کره زمین را مطالبه کنند، کجایند!؟

سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس و نماینده‌ مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به مناسبت روز جهانی زمین پاک مطرح کرد: هفته زمین پاک یک مناسبت بین‌المللی است که توجه جامعه جهانی را به سمت تنها کره مسکون و حفاظت از آن معطوف کند، تنها کره مسکونی که در حال حاضر متاسفانه درگیر مخاطرات فوق‌العاده است که دارد سلامت آن را تهدید می‌کند و این مخاطرات علل و عوامل متعددی دارد.

بیشتر بخوانید: درختکاری‌های نمایشی تضییع بیت‌المال است!/کاشت و نگهداشت درختان نباید با پایان دوره ریاست‌ها و مسئولیت‌ها متوقف گردد!

روند تخریبی کره زمین رو به افزایش

امروزه عکس، تصاویر و فیلم‌ها گویای بسیاری از واقعیت‌های تلخ مربوط به آلودگی کره زمین است بنابراین حرکت به سمت اصلاح و توجه به آن در جهت حفظ سلامت تنها کره مسکون بشر بسیار اهمیت دارد.

رفیعی گفت: بسیاری از مخاطرات به آسیب‌هایی که بشریت وارد می‌کند، مربوط است خصوصا پس از انقلاب صنعتی که بشر توسعه و بهره‌برداری‌های افسار گسیخته را جهت تامین منافع اقتصادی شروع کرد و در واقع به تنها چیزی که توجه نداشت بحث صیانت از کره زمین بود که متاسفانه با غالب شدن تفکر سرمایه‌داری در حکمرانی‌های نظامات سیاسی دنیا این روند تخریبی رو به افزایش رفت، تفکر سرمایه‌داری باعث شد که تخریب یک رشد فزاینده پیدا کند. تقریبا دریا و اقیانوسی نیست که آلوده به میکروپلاستیک‌ها نباشد یا انواع آلودگی‌های مختلف را نداشته باشد. امروزه عکس، تصاویر و فیلم‌ها گویای بسیاری از واقعیت‌های تلخ مربوط به آلودگی کره زمین است بنابراین حرکت به سمت اصلاح و توجه به آن در جهت حفظ سلامت تنها کره مسکون بشر بسیار اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: بیش از ۹۰ درصد تالاب‌های کشور در حال خشک شدن است!/دستگاه‌ها درگیر عوارض و آسیب‌های ناشی از تغییرات اقلیم هستند

سکوت در مقابل اقدامات جنایتگرانه رژیم فانی اسرائیل!

روند تخریبی کره زمین رو به افزایش/ نباید روز زمین پاک در حد شعارهای شیک و فانتزی و توافقات معمولی در بین کشورها که هیچ موقع محقق نمی‌شود، باقی بماند

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس افزود: اینکه به صورت بین‌المللی نسبت به بحث زمین پاک توجه می‌شود، اتفاق مثبت و موثری است اما این نباید در حد شعارهای شیک و فانتزی و توافقات معمولی در بین کشورها که هیچ موقع محقق نمی‌شود، باقی بماند. امروز توحش دولت‌هایی است که به شدت با سیاست‌های زیاده‌خواهانی خودشان علاوه بر اینکه دارند به انسان‌ها ضرر وارد می‌کنند، کره زمین هم دارند تخریب می‌کنند. کجاست نقش آن سازمان و "ان‌جی او"های بین‌المللی که این مطلب را مطالبه کنند و با صدای بلند فریاد زنند که دست از سر اقدامات مخرب بردارید چون نتایج حاصل از اقدامات مخرب اسراییل فقط محدود به زمان و مکان خاص نمی‌شود و این می‌تواند تمامی انسان‌ها را در سراسر کره زمین گرفتار کند.

کجاست نقش آن سازمان و "ان‌جی او"های بین‌المللی که این مطلب را مطالبه کنند و با صدای بلند فریاد زنند که دست از سر اقدامات مخرب بردارید چون نتایج حاصل از اقدامات مخرب اسراییل فقط محدود به زمان و مکان خاص نمی‌شود و این می‌تواند تمامی انسان‌ها را در سراسر کره زمین گرفتار کند.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: زمین پاک که مناسبت بین‌المللی است، زمان خوبی است برای اینکه توجه مجامع مختلف دنیا و بین‌المللی را معطوف به این جنایاتی که دارد از سوی رژیم تخریب‌گر اسرائیل رخ می‌دهد، کنیم. اگر یک روز سازمان‌های بین‌المللی مربوط به حوزه محیط زیست به این رشدیافتگی برسند که سیاسی‌کاری‌های حقیقت مسائل مربوط به محیط زیست را پیگیری کنند، آن وقت می‌توانیم بگوییم که یک مناسبت بین‌المللی در حوزه محیط زیست به صورت موفق عمل شده است.

برچسب ها: سمیه رفیعی نماینده مجلس زمین کره زمین آلودگی سازمان‌ها ان جی او NGO بین المللی
ارسال نظر
آخرین اخبار