۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
تعداد بازدید: ۳۸۳۴۸۸
حسینقلی تصریح کرد: به هر حال انتخابات اتاق ایران با حضور و مشارکت اکثریت نمایندگان حاضر در آن جلسه، برگزار شد، اما برخی نمی‌خواستند اتاق ایران را مستقل، قدرتمند و کاردان ببینند.
کد خبر: ۳۴۹۹۳

جو خیلی بدی با دخالت دولت ایجاد شد! /اتاق بازرگانی تشکل بخش خصوصی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط به نقل از اتاق ایران آنلاین، رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های صنایع و معادن سرب و روی ایران گفت: اتاق بازرگانی، نهاد و تشکلی مختص بخش خصوصی است که قواعد، ضوابط و آیین‌نامه خاص خود را دارد و اگر به اصل دموکراسی که یکی از اضلاع جمهوری اسلامی ایران است، پایبند باشیم، باید به رأی و انتخاب و نظر اکثریت اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران احترام بگذاریم.

حسن حسینقلی گفت: انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران، براساس آیین‌نامه موجود -خود تشکل‌ها به دلیل محدودیت‌هایی که برای آن‌ها در این آیین‌نامه، دیده شده، نقد‌هایی به آن دارند- انجام شده، اما دولت در نهایت در امور بخش خصوصی دخالت کرده است.

او ادامه داد: وظیفه انجمن نظارت، برگزاری و نظارت بر انتخابات بود و در روز ۲۸ ام خردادماه رئیس هیات نظارت بر انتخابات اجازه برگزاری انتخابات را داد و آقای سلاح‌ورزی با رأی اکثریت هیات نمایندگان انتخاب شد.

حسینقلی تصریح کرد: به هر حال انتخابات اتاق ایران با حضور و مشارکت اکثریت نمایندگان حاضر در آن جلسه، برگزار شد، اما برخی نمی‌خواستند اتاق ایران را مستقل، قدرتمند و کاردان ببینند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های صنایع و معادن سرب و روی ایران تصریح کرد: حالا بعد از گذشت چند ماه از انتخابات قانونی اتاق ایران، دولت درباره اتاق ایران تصمیمی گرفته که اصلاً منصفانه نیست. چون هیات عالی نظارت، انتخابات را تأیید کرده و صلاحیت آقای سلاح‌ورزی را هم تا موقع برگزاری انتخابات، کسی رد نکرده بود، اما مدتی بعد کارشکنی در کار اتاق ایران شروع شد و این کارشکنی‌ها اتاق ایران را دچار تشتت کرده است.

وی تصریح کرد: اتاق ایران با دخالت دولت دچار تشتت شده است. یک عده از هیات نمایندگان نمی‌خواهند در اتاق ایران حضور داشته باشند، یک عده به دنبال تحریم انتخابات مجدد هستند و یک عده بسیار ناامید از وضعیت هستند. جو خیلی بدی با دخالت دولت در انتخابات اتاق ایران ایجاد شده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های صنایع و معادن سرب و روی ایران گفت: ممکن است که وزارت اقتصاد و دارایی بگوید، چون درآمد سه در هزار و چهار در هزار به اتاق داده می‌شود باید در امور اتاق هم نظارت انجام شود. اتاق ایران منکر و مخالف نظارت نیست. به هر حال تحقیق و تفحص هم به این حوزه ورود کرده و حتماً در صورت تخلف به آن رسیدگی خواهد شد.

حسینقلی با مقایسه وضعیت اتاق بازرگانی ایران با اتاق ترکیه گفت: در پژوهش‌های انجام شده درباره اتاق ترکیه آمده که رئیس جمهور ترکیه در همه سفر‌های خود، رئیس اتاق بازرگانی و هیات همراه‌اش را با خود در همه سفر‌ها در کنار خود دارد. این به معنای این است که اتاق بازرگانی در ترکیه پرقدرت است.

وی تصریح کرد: در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم هستیم و از طرفی مسئله مالیات، پیمان‌سپاری ارز که از طرف دولت برای بخش خصوصی تحمیل شده، وضعیت را برای فعالان اقتصادی دشوار کرده است. دولت و وزیر اقتصاد و دارایی، به جای حل این مشکلات، بار دیگر مشکلات انتخابات را درست کرده‌اند.

حسینقلی در پایان اضافه کرد: بهتر است آقای خاندوزی مشکلات اقتصادی کشور را حل کند نه اینکه صورت جلسه‌ای را بیرون از جلسه و به صورت دست‌گردان امضا کند. دولت باید مشکل انتخابات اتاق ایران را به هیات نمایندگان واگذار کند و به جای هیات نمایندگان بر سرنوشت بخش خصوصی تصمیم نگیرد.

برچسب ها: انتخابات تحریم دولت اتاق بازرگانی صنایع معدنی
ارسال نظر
آخرین اخبار