۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
تعداد بازدید: ۱۲۰۹۴۶
نگاهی به پربازده‌ترین نماد‌های بورسی در ۳ ماه اخیر؛
نگاهی به بیشترین بازدهی بین نماد‌های بورسی نشان می‌دهد که کم نام و نشان‌ترین نماد‌های بورسی، اتفاقاً بیشترین بازدهی را داشته‌اند.
کد خبر: ۱۲۰۱۹

نماد‌هایی بی‌نام و نشان با بیشترین بازدهی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، نگاهی به بیشترین بازدهی بین نماد‌های بورسی نشان می‌دهد که کم نام و نشان‌ترین نماد‌های بورسی، اتفاقاً بیشترین بازدهی را داشته‌اند و نماد‌های اسم و رسم دار و شرکت‌های بزرگ بورسی در فهرست نماد‌های با بیشترین بازدهی در سه ماه اخیر هیچ جایی ندارند.

در واقع نماد‌هایی که در سال ۱۳۹۸ و سه ماهه نخست سال ۱۳۹۹ بیشترین معاملات را داشتند و با وجود اینکه بازیگردان و حقوقی فعال ندارند، حتی با وجود ریزش‌های سنگین و سقوط بزرگ در تابستان ۱۳۹۹ همچنان پس از بیش از ۱۹ ماه جذابیتی در بازار ندارند.

در حقیقت رشد این سهام مستلزم فعال‌شدن بازیگردان آنهاست و موضوع مهمی در بورس و بازار سرمایه به نام «ارزندگی» در مورد آنان صدق نمی‌کند.

نگاهی به بیشترین بازدهی‌های بازار سرمایه در سه ماه اخیر نشان می‌دهد که کوچک‌ترین، کم نام و نشان‌ترین و زیرخاکی‌ترین سهام بازار، پیشتاز رشد بوده‌اند و در فهرست پربازده ترین‌های سه ماه اخیر هیچ نامی از شرکت‌های بزرگ بازار سهام به چشم نمی‌خورد.

با این حال لازم به ذکر است که که تعدادی از نماد‌های این فهرست که بیسترین بازدهی را در سه ماه اخیر داشته‌اند، به دلیل حجم معاملات بسیار پایین، عملاً غیرقابل خرید هستند.

در فهرست نماد‌هایی که بیشترین بازدهی را در سه ماه اخیر داشته‌اند، فجوش ۹۸۶۵ درصد بازدهی در صدر قرار دارد و در ادامه نماد‌های فبستم ۵۵۴ درصد، وسالت ۵۱۱ درصد، پشاهن ۳۹۶ درصد، شتهران ۲۲۶ درصد، کیتا ۲۰۸ درصد، وفتخار ۱۵۲ درصد، بتک ۱۴۹ درصد، نبروج ۱۲۹ درصد، وآذر ۱۱۶ درصد، خبنیان ۹۷ درصد، شسم ۹۷ درصد، حبندر ۷۹ درصد، واحصا ۷۸ درصد، پلاست ۷۷ درصد، جوین ۷۲ درصد، کمنگنز ۷۰ درصد و کطبس ۷۰ درصد قرار دارند.

برچسب ها: نماد بورسی بازار سرمایه بورس بازار سهام
ارسال نظر
آخرین اخبار