۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹
تعداد بازدید: ۴۳۶۵۸۴
شاخص کل بازار سرمایه امروز دوشنبه پانزدهم آذر ماه افتی ۸۶۵.۰۲ واحدی را تجربه کرد.
کد خبر: ۳۹۴۱

بازار سرمایه ۴ هزار میلیارد تومان از ارزش خود را از دست داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شاخص کل بازار سرمایه امروز دوشنبه چهاردهم آذر ماه افتی ۸۶۵.۰۲ واحدی را تجربه کرد که نشان از کاهش ۰.۰۶ درصدی شاخص بود و یادآور روز‌های کم‌فعالیت این بازار در اواخر دولت قبل است.

شرایط بازار سرمایه نشان‌دهنده این موضوع است که بسیاری از معامله‌گران و تریدر‌ها عطای این بازار را به لقایش بخشیده‌اند و یا از بازار سرمایه خارج شده‌اند یا فقط از دور نظاره‌گر بی‌رونقی بازار هستند و تمایل و انگیزه‌ای برای فعالیت در بازار ندارند.

اما شاخص کل هم‌وزن با ۴۲۶.۵۶ واحد افزایش، رشدی ۰.۱۲ درصدی را تجربه کرد. با انجام معاملات امروز بورس، بازار سرمایه حدود ۴ هزار میلیارد تومان از ارزش خود را از دست داد و ارزش آن به رقم ۵ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۴۲۴ میلیارد و ۷۸۷ میلیون و ۷۵۸ هزار و ۳۸۲ تومان رسید.

گروه دارویی برکت (برکت)، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایراشخاص بورس انرژی (انرژی ۳)، بورس اوراق بهادار تهران (بورس)، صنعتی زر ماکارون (غزر)، بورس کالای ایران (کالا) و پارس فولاد سبزوار (فسبزوار) نماد‌های پرتراکنش امروز بودند.

در بازار امروز فملی، شفن، فولاد و شتران بیشترن تأثیر را در کاهش شاخص داشتند و اپال، شپدیس و وبملت جلوی افت بیش از حدذ شاخص را گرفتند.

امروز ۳۶۸ هزار و ۳۴۰ معامله انجام شد؛ حجم معاملات امروز ۵ میلیارد و ۲۳۷ میلیون و ۲۶ هزار و ۱۲۲ سهم بود و ارزش معاملات امروز ۳ هزار و ۱۷۰ میلیارد و ۷۴۷ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۵۲۸ تومان بود که باز هم کمی بیش از نیم درصد از ارزش کل بازار را شامل می‌شد که بسیار قابل تأمل است.

در بازار فرابورس هم امروز شاهد افت ۲۸.۳۵ واحدی شاخص فرابورس بودیم که ارزش بازار پایه فرابورس امروز به ۳۴۴ هزار و ۱۸۲ میلیارد و ۲۴۵ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۴۲۱ تومان رسید.

در بازار فرابورس امروز ۱۸۲ هزار و ۱۶۱ معامله انجام شد که ارزش این معاملات ۴۸ هزار و ۶۱ میلیارد و ۳۵۳ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۱۶۵ تومان بود و در معاملات امروز یک میلیارد و ۹۳۳ میلیون و ۵۵ هزار و ۸۲۴ سهم معامله شد.

در معاملات امروز فرابورس، نماد‌های سمگا، زاگرس، مارون، آریا، ماهور و غصینو بیشتر تأثیر را روی شاخص فرابورس داشتند و نماد فرابوس جلوی کاهش بیش از حد شاخص خود را گرفت.

برچسب ها: بازار سهام بازار سرمایه شاخص کل
ارسال نظر
آخرین اخبار