۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
تعداد بازدید: ۳۸۸۲۳۳
شاخص کل بازار سرمایه امروز یکشنبه چهاردهم آذر ماه رشدی ۸ هزار و ۴۸۶ واحدی را تجربه کرد.
کد خبر: ۳۸۱۴

رشد ۸۴۸۶ واحدی شاخص کل بازار سرمایه با میدان‌داری فولاد مبارکه سپاهان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شاخص کل بازار سرمایه امروز یکشنبه چهاردهم آذر ماه رشدی ۸ هزار و ۴۸۶ واحدی را تجربه کرد که نشان از افزایش ۰.۶۴ درصدی شاخص بود.

شاخص کل هم‌وزن هم با ۴۳۰.۴۲ واحد افزایش، رشدی ۰.۱۲ درصدی را تجربه کرد. با انجام معاملات امروز بورس، ارزش بازار سرمایه به رقم ۵ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۳۲۵ میلیارد و ۹۷۴ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۷۹ تومان رسید.

در معاملات امروز اگرچه اکثر شاخص‌ها مثبت بودند، اما این رشد رمق چندانی نداشت و شاهد پویایی لازم در بازار نبودیم.

پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، گروه دارویی برکت (برکت)، بهساز کاشانه تهران (ثبهساز) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) نماد‌های پرتراکنش امروز بودند.

در بازار امروز فولاد، شبندر، وغدیر، تاپیکو، شپنا و نوری بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل معدنی و صنعتی گل‌گهر (کگل) گذاشت.

بازار امروز هم همچنان تحت تأثیر سیاست‌های کلان اقتصادی و اخبار مبهم و بعضاً ناامیدکننده در خصوص مذاکرات برجامی قرار داشت.

امروز ۳۹۰ هزار و ۸۴۸ معامله انجام شد؛ حجم معاملات امروز ۴ میلیارد و ۴۹۹ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۷۲۰ سهم بود و ارزش معاملات امروز ۳ هزار و ۱۳۵ میلیارد و ۴۷۶ میلیون و ۹۰۱ هزار و ۸۵۵ تومان بود که کمی بیش از نیم درصد از ارزش کل بازار را شامل می‌شد که بسیار قابل تأمل است.

نکته قابل توجه دیگر اینکه حتی افزایش قیمت دلار هم تأثیر چندانی بر رونق بازار نگذاشت که نشان از بی‌تفاوت بودن بازار به اخبار بازار ارز است.

در بازار فرابورس هم امروز شاهد رشد ۷۴.۶۶ واحدی شاخص فرابورس بودیم که ارزش پایه بازار فرابورس امروز به ۳۴۶ هزار و ۴۰۲ میلیارد و ۷۰۵ میلیون و ۹۵۷ هزار و ۶۵۶ تومان رسید.

در بازار فرابورس امروز ۱۸۳ هزار و ۶۹۵ معامله انجام شد که ارزش این معاملات ۲ هزار و ۱۰۵ میلیارد و ۳ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۱۱۶ تومان بود و در معاملات امروز یک میلیارد و ۳۴۶ میلیون و ۷۲۸ هزار و ۳۶۱ سهم معامله شد.

در معاملات امروز فرابورس، نماد‌های آریا، شگویا، غصینو، شاوان، دماوند و زاگرس بیشتر تأثیر مثبت را روی شاخص فرابورس داشتند و نماد وهود بیشتر تأثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشت.

برچسب ها: بازار سهام بازار سرمایه فرابورس
ارسال نظر
آخرین اخبار