۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
تعداد بازدید: ۱۶۴۳۶۳
با رشد ۱۰۶۰ واحدی شاخص کل صورت گرفت؛
شاخص کل بازار سرمایه امروز شنبه دهم اردیبهشت ماه، با هزار و ۶۰ واحد رشد به رقم یک میلیون و ۵۲۲ هزار و ۴۸۴ واحد رسید و موجب شد تا ارزش بازار سرمایه بیش از ۵ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.
کد خبر: ۱۳۱۲۱

افزایش بیش از ۵ هزار میلیارد تومانی ارزش بازار سرمایه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شاخص کل بازار سرمایه امروز شنبه دهم اردیبهشت ماه، با هزار و ۶۰ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۵۲۲ هزار و ۴۸۴ واحد رسید که حاکی از افزایش هفت‌دهم درصدی شاخص است. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با ۳ هزار و ۴۸۸ واحد افزایش، ۰.۸۵ درصد افزایش را نشان داد که باز هم در ادامه روند هفته گذشته، نشان از توجه بیشتر سهامداران به نماد‌های کوچک است.

ارزش بازار امروز به ۶ میلیون و ۵۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید که در مقایسه با آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، بیش از ۵ هزار میلیارد تومان به ارزش بازار افزوده شده است.

در معاملات امروز بازار سهام ۶۰۳ هزار و ۹۲۵ معامله انجام و حدود ۹ میلیارد سهم خرید و فروش شد که ارزش این معاملات بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بود.

در معاملات امروز بورس تهران نماد‌های شپنا، حکشتی و شبندر بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند و نماد‌های فولاد، شستا، تاپیکو و خودرو با تأثیر منفی بر شاخص، جلوی افزایش بیشتر از هزار واحدی شاخص کل را گرفتند.

همچنین شستا، خگستر، خودرو، شپنا، خساپا، شتران و خزامیا پرتراکنش‌ترین نماد‌ها در بازار امروز بودند.

با انجام معاملات امروز، نماد‌های شپنا، حکشتی، شبندر، شتران، شپدیس، پاکشو و شسپا با افزایش ارزش بازار خود مواجه شدند و ارزش بازار نماد‌های فولاد، شستا، تاپیکو، خودرو، خساپا، فملی و کچاد با انجام معاملات امروز بورس کاهش یافت.

در بازار امروز با وجودی که شاخص‌ها مثبت شدند؛ اما شاخص کل با افزایش محسوسی روبه‌رو نشد. یکی از دلایل این موضوع می‌تواند تعطیلی‌های میان هفته باشد که روی کل معاملات این هفته تأثیر خواهد گذاشت. اما نماد‌های کوچک‌تر همانند هفته گذشته مورد توجه بیشتری قرار گرفتند و موجب رشد محسوس شاخص هم‌وزن شدند.

گروه‌های لاستیک، اطلاعات و ارتباطات و غذایی ازجمله گروههای کوچک‌تر مورد توجه در روز جاری بودند. البته برخی گزارش‌ها در مورد افزایش قیمت‌های ابتدای سال نیز در تقویت این سهام مؤثر بوده‌اند. در گروه‌های بزرگ پالایشگاهی‌ها مورد توجه بودند.

در بازار فرابورس هم امروز با افزایش ۶۰ واحدی شاخص مواجه بودیم که نماد‌های غصینو، سمگا، شرانل، وملل و شپاس بیشتر تأثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند و نماد‌های صبا و شجم بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

در بازار فرابورس نماد‌های کرمان، فزر، سمگا، افرا، سبزوا، فرابورس و سپیدار پرتراکنش‌ترین‌ها بودند.

برچسب ها: بازار بورس بازار سرمایه بازار سهام شاخص کل فرابورس
ارسال نظر
آخرین اخبار