۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
تعداد بازدید: ۱۴۸۲۷۸
شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات امروز چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، با کاهشی ۷ هزار و ۵۰۰ واحدی به یک میلیون و ۵۰۴ هزار و ۷۱۸ واحد رسید.
کد خبر: ۱۲۸۰۱

کاهش نیم درصدی شاخص کل بازار سرمایه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با کاهش نیم درصدی همراه بود.

در پایان معاملات امروز چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، شاخص کل با اُفت ۷ هزار و ۵۰۰ واحدی به یک میلیون و ۵۰۴ هزار و ۷۱۸ واحد رسید؛ اما شاخص کل هم‌وزن با رشد ۹۸۳ واحدی در پله ۴۰۲ هزار و ۴۱۴ واحدی ایستاد.

ارزش معاملات امروز در حالی به ۵۰ هزار و ۲۵۲ میلیارد ریال رسید که ۸ میلیارد و ۴۶۳ میلیون برگه در بین سهامداران رد و بدل شد.

در بازار امروز نماد‌های «فولاد» با ۱۲۵۱ واحد، «پارسان» با ۱۱۱۹ واحد، «شتران» با ۷۲۶ واحد، «فملی» با ۷۰۳ واحد «شبندر» با ۶۰۷ واحد، «شپنا» با ۴۷۷ واحد و «وبملت» با ۳۷۴ واحد سرخپوشان تأثیرگذار بر شاخص بودند.

همچنین نماد‌های «خگستر»، «شستا»، «خودرو»، «خساپا»، «شپنا»، «شتران» و «فسبزوار» از نماد‌های پرتراکنش امروز بازار بودند.

از سوی دیگر باید اشاره داشت بیشترین ارزش معامله مربوط به نماد‌هایی مانند «خگستر»، «پالایش»، «دارا یکم»، «کمند»، «خگستر۲»، «ومعادن۲» و «خودرو» بوده است.

بر اساس این گزارش باید به لیست پُرحجم‌ها نیز سری زد تا مشخص شود که سهامداران بورس تهران، امروز به سراغ کدام سهم‌ها رفته‌اند. بر اساس آمار‌های ارائه‌شده «شستا با ۸۸۵ میلیون سهم»، «خگستر با ۷۲۳ میلیون سهم»، «خودرو با ۴۷۳ میلیون سهم»، «خساپا با ۴۴۷ میلیون سهم»، «خگستر۲ با ۴۱۰ میلیون سهم»، «خپارس با ۲۴۲ میلیون سهم» و «کمند» با ۱۸۰ میلیون سهم در لیست پرحجم‌ها جای گرفته‌اند.

همچنین در پایان معاملات ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در بازار فرابورس شاخص کل با اُفت ۱۶ واحدی به ۲۰ هزار و ۷۴۶ واحد رسید.

نماد‌های «صبا»، «تجلی»، «زاگرس»، «کرمان»، «وکبهمن»، «فزر» و «گدنا» از سهم‌های پر تراکنش امروز فرابورس بودند.

برچسب ها: بورس بازار سهام بازار سرمایه فرابورس شاخص کل
ارسال نظر
آخرین اخبار