۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
تعداد بازدید: ۱۴۳۰۷۶
شاخص کل بازار سرمایه امروز با افتی ۳۳۵۲۲ واحدی، ۲.۲۷ درصد سقوط کرد و به عدد یک میلیون و ۴۴۵ هزار و ۹۷۰ واحد رسید و ۱۳۴ هزار میلیارد تومان از ارزش خود را از دست داد.
کد خبر: ۱۲۲۱۱

ارزش بازار سرمایه ۱۳۴ هزار میلیارد تومان کاهش یافت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شاخص کل بازار سرمایه امروز با افتی ۳۳۵۲۲ واحدی، ۲.۲۷ درصد سقوط کرد و به عدد یک میلیون و ۴۴۵ هزار و ۹۷۰ واحد رسید و ۱۳۴ هزار میلیارد تومان از ارزش خود را از دست داد.

نماد‌های فولاد، فملی، شستا، فارس، ومعادن، شبندر و شپدیس بیشترین تأثیر را در افت شاخص داشتند و نماد‌های شستا (سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی)، وساپا (سرمایه گذاری سایپا)، فولاد (فولاد مبارکه اصفهان)، شتران (پالایش نفت تهران)، خبهمن (گروه بهمن)، ورنا (سرمایه گذاری رنا) و فملی (ملی صنایع مس ایران) پرتراکنش‌ترین نماد‌های امروز بازار سرمایه بودند.

امروز شاخص‌ها با کاهش شدید مواجه شدند که این کاهش، بسیار بیش از انتظارات بود.

کارشناسان معتقدند که خبر عوارض پلکانی بر صادرات کالا‌ها عامل افت شدید شاخص بوده است.

در بازار امروز بسیاری از گروه‌ها منفی شدند و حتی سهام بسیاری از نماد‌ها به صف فروش رسید. در این میان گروه فلزات اساسی که از جمله صنایع صادراتی است، افت قابل توجهی داشت.

گروه خودرو هم شرایط نامساعدی را تجربه کرد و تعدادی از سهام کلیدی آن دچار صف‌های فروش زیادی شدند.

خبر عوارض پلکانی بر صادرات کالا‌ها نشان می‌دهد همچنان دولت بر کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار تأکید دارد و این جزو سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم است.

در بازار امروز ۴۹۰ هزار و ۴۹۲ معامله انجام شد که مطابق آن بیش از ۱۰ میلیارد و ۴۷۱ سهم خرید و فروش شد که ارزش آن‌ها بیش از ۵ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان می‌شود و کاهش شاخص موجب شد که ارزش بازار بورس با ۱۳۳ هزار و ۶۸۹ میلیارد تومان کاهش به رقم ۵ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۳۲۲ میلیارد تومان سقوط کند.

در بازار فرابورس هم شاهد افت ۲۵۹ واحدی شاخص بودیم که نماد‌های هرمز، زاگرس، آریا، صبا، شگویا، ارفع و شاوان بیشترین تأثیر را در کاهش شاخص داشتند.

برچسب ها: بازار سرمایه بورس بازار سهام شاخص کل
ارسال نظر
آخرین اخبار