۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
تعداد بازدید: ۲۱۶۹۵۸
شاخص کل بازار سرمایه امروز با افزایش ۵۴۷۷ واحدی، ۰.۳۷ درصد رشد کرد و به عدد یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۵۹۰ واحد رسید.
کد خبر: ۱۲۱۵۸

رشد ۵۴۷۷ واحد شاخص کل بورس با میدان‌داری خودرویی‌ها و بانک‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شاخص کل بازار سرمایه امروز با افزایش ۵۴۷۷ واحدی، ۰.۳۷ درصد رشد کرد و به عدد یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۵۹۰ واحد رسید.

نماد‌های شپدیس، اخابر، شستا، وغدیر، همراه، نوری و وپارس بیشترین تأثیر را در افزایش شاخص داشتند و نماد‌های شستا (سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی)، خبهمن (گروه بهمن)، خگستر (گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو)، خودرو (ایران خودرو)، شپنا (پالایش نفت اصفهان)، خساپا (سایپا) و خپارس (پارس خودرو) پرتراکنش‌ترین نماد‌های امروز بازار سرمایه بودند.

امروز نیز شاخص‌ها افزایش داشتند؛ اما این افزایش در مقایسه با دیروز کمتر بود. شاخص هم‌وزن بیش از شاخص کل رشد داشت که این خبر از ادامه تأکیدات سهامداران بر سهام کوچک‌تر است.

گروه‌های خودرویی و بانک‌ها نسبت به روز گذشته ضعیف‌تر بودند و حرکت جدی هم در گروه پالایشگاهی مشاهده نکردیم. بیشتر تأکیدات سهامداران روی گروه‌های کوچک‌تر مانند سیمان بود و به تدریج که زمان سپری می‌شود چهره مبادلات تغییر می‌کند.

به‌نظر می‌رسد به شرایط و تعادل‌های جدیدی در سرمایه‌گذاری می‌رسیم. برخی تحلیل‌گران معتقدند که سهام و گروه‌های عقب‌مانده از رشد نوروزی بیشتر امکان سودآوری دارند و در نتیجه فعالان بازار سرمایه بیشتر بر آن‌ها تمرکز می‌کنند.

در بازار امروز ۵۶۸ هزار و ۲۶۱ معامله انجام شد که مطابق آن بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۴۷ سهم جابه‌جا شد که ارزش آن‌ها بیش از ۵ هزار و ۴۶۵ میلیارد تومان می‌شود و رشد شاخص موجب شد که ارزش بازار بورس به بیش از ۵ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۱۱ میلیارد تومان برسد.

در بازار فرابورس هم شاهد رشد ۱۲۹ واحدی بودیم که نماد‌های آریا، مارون، بپاس، ارفع، وسپهر، شرانل و صبا بیشترین تأثیر را در افزایش شاخص داشتند.

برچسب ها: بورس بازار سرمایه شاخص کل بازار سهام فرابورس
ارسال نظر
آخرین اخبار