۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
تعداد بازدید: ۱۶۲۹۱۱
زراعت و غذایی بیشترین تأثیر مثبت را روی شاخص کل گذاشتند؛
شاخص کل بازار سرمایه امروز نیز مانند روز گذشته با کاهش روبه‌رو شد؛ اما این کاهش بسیار اندک بود و شاخص کل با اُفت۵۷۱ واحدی به عدد یک میلیون و ۵۳۹ هزار و ۵۲۷ تنزل یافت تا کاهشی ۰.۰۴ درصدی را تجربه کند.
کد خبر: ۱۳۷۱۵

اُفت ۵۷۱ واحدی شاخص کل بورس با میدان‌داری ذغال سنگ و انتشار و چاپ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز سه‌شنبه بیستم اردیبهشت ماه و در چهارمین روز کاری از هفته سوم اردیبهشت ماه مانند روز گذشته با کاهش روبه‌رو شد، اما این کاهش بسیار اندک بود و شاخص کل با اُفت۵۷۱ واحدی به عدد یک میلیون و ۵۳۹ هزار و ۵۲۷ تنزل یافت تا کاهشی ۰.۰۴ درصدی را تجربه کند.

اما شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۲ هزار و ۷۶ واحدی روبه‌رو شد و با رشدی کمتر از نیم درصد (۰.۴۹ درصد) به رقم ۴۲۸ هزار و ۸۶۸ واحد رسید که مانند اکثر روز‌های معاملاتی بازار در سال جدید نشان‌دهنده استقبال سهامداران از سهام خرد و کوچک است.

زراعت و غذایی به جز قند دو صنعت پیشرو و شاخص معاملات امروز بودند که تأثیر مثبتی روی شاخص کل گذاشتند و مانع افت بیش از حد شاخص کل بازار سرمایه شدند؛ بنابراین به نظر می‌رسد که سهامداران انتظار دارند این دو گروه بیشتر از بقیه صنایع از افزایش قیمت‌ها تأثیر بپذیرند و به همین دلیل با استقبال سهامداران مواجه شده‌اند. در معاملات امروز صنایع بزرگ‌تر و شاخص‌ساز چندان مورد توجه قرار نگرفتند و همچنان نگاه‌های فعالان بازار به سمت سهام کوچک‌تر و خُرد بود.

همچنین ذغال سنگ، انتشار و چاپ، وسایل ارتباطی، سایر معادن و محصولات چوبي پیشروترین صنایع در سقوط شاخص کل بودند.

در بازار امروز ۵۴۳ هزار و ۴۰۰ معامله انجام شد و در این بین بیش از ۸ میلیارد و ۳۳۰ میلیون سهم خرید و فروش شد که ارزش آن‌ها بیش از ۵ هزار و ۱۰۲ میلیارد تومان می‌شود.

ارزش بازار امروز پس از انجام معاملات به ۶ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۹۵۸ میلیارد تومان رسید که در مقایسه با روز گذشته بیش از ۳ هزار و ۳۱۳ میلیارد تومان از ارزش بازار کاسته شد.

گروه خودرو همچنان مانند دو روز گذشته در جریان معاملات امروز هم با ۶۹ هزار و ۵۹۵ معامله به ارزش ۵۸۸ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین گروه شیمیایی با ۳۸ هزار و ۳۲ معامله به ارزش ۳۰۳ میلیارد و ۹۲ میلیون تومان، گروه فراورده نفتی با ۳۰ هزار و ۱۳۱ معامله به ارزش ۳۰۰ میلیارد و ۶۲۷ میلیون تومان، گروه فلزات اساسی با ۳۸ هزار و ۱۲۴ معامله به ارزش ۲۸۴ میلیارد و ۷۱ میلیون تومان و گروه غذایی به جز قند با ۳۸ هزار و ۶۲۰ معامله به ارزش ۲۷۷ میلیارد و ۱۲۳ میلیون تومان در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، پالایش نفت تبریز با ۸۶۰ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر با ۶۵۳ واحد، ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس با ۳۶۳ واحد، فجر انرژی خلیج فارس با ۳۲۸ واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۳۱۷ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند تا شاخص کل بیشتر از این‌ها سقوط نکند.

در مقابل، ملی صنایع مس ایران با ۶۰۳ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو با ۵۰۹ واحد، پتروشیمی پردیس با ۳۷۱ واحد و فولاد مبارکه اصفهان با ۳۶۸ واحد بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

همچنین انتقال داده‌های آسیاتک، سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، سایپا، پالایش نفت اصفهان، صنعتی زر ماکارون، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو و ایران خودرو پرتراکنش‌ترین نماد‌های معاملات امروز بازار سرمایه بودند.

اما در بازار فرابورس، امروز شاهد افت ۵.۵۱ واحدی شاخص بودیم تا آیفکس به ۲۱ هزار و ۸۹ واحد کاهش یابد.

کگهر، هرمز، زاگرس، شگویا و آریا بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند و غصینو و بپاس بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند و س. توسعه و عمران استان کرمان، پویا زرکان آق دره، پلیمر آریا ساسول، فرابورس، تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک، دامداری تلیسه نمونه و مجتمع جهان فولاد سیرجان نماد‌های پرتراکنش بازار فرابورس بودند.

برچسب ها: شاخص کل بازار سهام بازار سرمایه فرابورس فرابورس ایران آیفکس
ارسال نظر
آخرین اخبار