۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
تعداد بازدید: ۹۹۰۵۱
شاخص کل بازار سرمایه امروز چهارشنبه هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، پس از روند افزایشی صبح، در پایان با کاهشی ۱۴۳۴ واحدی به کار خود پایان داد که حاکی از کاهش ۰.۰۹ درصدی شاخص بود.
کد خبر: ۱۲۹۵۷

پویایی بازار به همت گروه‌های کوچک‌تر با وجود افت نامحسوس شاخص

به گزارش پایگاه خبری تحیلی خطوط، شاخص کل بازار سرمایه امروز چهارشنبه هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، پس از روند افزایشی صبح، در پایان با کاهشی ۱۴۳۴ واحدی به کار خود پایان داد که حاکی از کاهش ۰.۰۹ درصدی شاخص بود. شاخص کل هم‌وزن هم ۱۳۷۹ واحد افزایش داشت که نشان دهنده پویایی و روند مثبت شرکت‌های کوچک است. (بیشتر بخوانید)

در بازار امروز نماد‌های رمپنا، کگل، شتران و فخوز بیشترین تأثیر را در کاهش شاخص داشتند. شپنا، تیپیکو و فولاژ بیشترین تأثیر مثبت را روی شاخص گذاشتند تا شاخص کل بیشتر از این رقم سقوط نکند.

نماد‌های پرتراکنش امروز خگستر، شستا، خودرو، خساپا، ثامید، ورنا و کیمیاتک بودند.

در بازار امروز ۱۲ میلیارد و ۶۶۲ میلیون سهم خرید و فروش شد که حاصل ۶۸۹ هزار و ۶۸ معامله بود و ارزش معاملات امروز بیش از ۶ هزار و ۳۷۶ میلیارد تومان بود.

ارزش کل بازار سرمایه امروز به ۶ میلیون و ۵۳ هزار و ۳۱۹ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته کمی کاهش داشت.

افزایش شاخص هم‌وزن موجب شده است که گروه‌های کوچک‌تر بیشتر مطرح شوند و این روند موجب افزایش توجهات سرمایه‌گذاران و سهامداران به سهام این گروه‌ها شده است. گروه‌هایی مانند انبوه‌سازی، غذایی و دارویی ازجمله گروه‌های مطرح روز جاری بودند.

با معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بازار نماد‌های شپنا، تیپیکو، فولاژ، خگستر، شبندر، نوری و بوعلی افزایش و ارزش بازار نماد‌های رمپنا، کگل، شتران، فخوز، شپدیس، تاپیکو و پارسان کاهش یافت.

بیشترین حجم معامله در بازار امروز هم مربوط به نماد‌های شستا، خگستر، خساپا، خودرو، خپارس، ثامید و وساپا می‌شود و نماد‌های خگستر، کمند، کمند۴، ومعادن۲، وساپا، پالایش و خودرو بیبشترین ارزش معامله را داشتند.

گروه خودرو نیز در ابتدای معاملات امروز بازار سهام و در ادامه شرایط دیروز خود پویا بود؛ اما افزایش عرضه‌ها موجب کاهش و افت شاخص این صنعت شد. با اینکه شاخص کل روند رو به رشدی دارد؛ اما این رشد هنوز شتابان نشده است و در نتیجه نمی‌توان رونق همه‌گیر مبادلات را انتظار داشت.

در بازار فرابورس هم شاهد افزایش ۱۵ درصدی شاخص بودیم که نماد‌های غصینو، دماوند، شگویا، صبا، زاگرس، وملل و خدیزل بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشتند و فزر، توسن، کرمان، مدیریت، وکبهمن و تجلی نماد‌های پرتراکنش بازار فرابورس بودند.

برچسب ها: شاخص کل بازار سرمایه بازار سهام بورس فرابورس
ارسال نظر
آخرین اخبار