۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
تعداد بازدید: ۲۲۸۹۷۰
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز هم به روند افزایشی خود ادامه داد و با رشد ۳ هزار و ۱۱ واحدی به عدد یک میلیون و ۵۲۵ هزار و ۴۵۰ واحد رسید.
کد خبر: ۱۳۱۷۷

افت آیفکس و رشد بیش از یک درصدی شاخص کل هم‌وزن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز هم به روند افزایشی خود ادامه داد و با رشد ۳ هزار و ۱۱ واحدی به عدد یک میلیون و ۵۲۵ هزار و ۴۵۰ واحد رسید تا افزایشی ۰.۲ درصدی را تجربه کند. (بیشتر بخوانید)

شاخص کل هم‌وزن هم ۴ هزار و ۲۴۶ واحد افزایش یافت و با رشد ۱.۰۲ درصدی به رقم ۴۱۹ هزار و ۳۵۲ واحد رسید.

در بازار امروز مانند روز‌های گذشته با اینکه شاخص کل با افزایش روبه‌رو می‌شود، اما روند کند و لاک‌پشتی این افزایش نشان‌دهنده احتیاط بیش از حد سهامداران به‌ویژه در سهام بزرگ‌تر است.

به‌طور کلی رفتار سهامداران در سال جدید بیشتر محافظه‌کارانه همراه با گرایش به سمت سهام خرد و کوچک است و این موضوع از افزایش بسیار بیشتر شاخص کل هم‌وزن در مقایسه با شاخص کل مشخص می‌شود. اگرچه بخش بزرگی از بی‌رمقی بازار در این هفته هم به دلیل تعطیلات میان‌هفته‌ای است که خود را در به‌ویژه در عدم گرایش به سهام بزرگ و شاخص‌ساز نشان می‌دهد.

در بازار امروز ۶۱۵ هزار و ۴۸۷ معامله انجام شد و در این بین بیش از ۹ میلیارد و ۵۷۵ میلیون سهم خرید و فروش شد که ارزش آن‌ها بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

در بازار امروز میدان‌داری در میان صنایع با انتشار و چاپ، قند و شکر، حمل و نقل، فراورده‌های نفتی و رایانه بود و محصولات چوبی و منسوجات میدان‌دار افت شاخص بودند.

اما در میان نماد‌ها شبریز، وتجارت و حکشتی بیشترین تأثیر را در افزایش شاخص داشتند و فملی، نوری، فولاد و کگل بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.

همچنین نماد‌های شستا، خودرو، خگستر، وبصادر، وتجارت، خساپا و لپارس پرتراکنش‌ترین نماد‌های معاملات امروز بازار سرمایه بودند.

اما در بازار فرابورس، امروز شاهد افت ۳۵ واحد شاخص بودیم تا آیفکس به ۲۰ هزار و ۹۴۰ واحد برسد.

کرمان، آریا، تجلی، فزر، ثرود، فرابورس و فتوسا نماد‌های پرتراکنش بازار فرابورس بودند و آریا، بپاس، غصینو، وملل، سمگا، صبا و زاگرس بیشترین تأثیر مثبت و منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

برچسب ها: آیفکس شاخص کل بازار سرمایه بازار سهام بورس تهران
ارسال نظر
آخرین اخبار