۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
تعداد بازدید: ۱۴۴۱۷۰
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز شنبه ۲۸ خرداد ماه، ۱۶ هزار و ۶۲۲ واحد کاهش یافت و به عدد یک میلیون و ۵۴۷ هزار و ۷۱۰ واحد رسید تا افتی ۱.۰۶ درصدی را تجربه کند.
کد خبر: ۱۶۳۱۲
نویسنده : مجتبی آزادیان

۶۶ هزار میلیارد تومان از ارزش بازار از ارزش بازار سهام کاسته شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز شنبه ۲۸ خرداد ماه، ۱۶ هزار و ۶۲۲ واحد کاهش یافت و به عدد یک میلیون و ۵۴۷ هزار و ۷۱۰ واحد رسید تا افتی ۱.۰۶ درصدی را تجربه کند.

اما شاخص کل هم‌وزن هم با افت ۳ هزار و ۷۵۱ واحدی روبه‌رو شد تا با کاهشی ۰.۸۷ درصدی به رقم ۴۲۵ هزار و ۱۸۱ واحد برسد.

به هر حال در بازار امروز شاخص‌ها به‌طور قابل توجهی افت کردند و این موضوع نشان داد که همچنان بازار سرمایه در ابتدای هفته منفی آغاز می‌شود. در شروع مبادلات شاخص گروه فرآورده‌های نفتی (پالایشگاهی) رشد داشت؛ اما با افزایش عرضه‌ها، شرایط برای شاخص این صنعت کاهشی شد؛ اما در انتهای معاملات شاخص صنعت بانکی ارتقا یافت که حاکی از بهبود این صنعت در روز‌های آینده خواهد بود.

در میان صنایع، شاخص سایر معادن، انتشار و چاپ، حمل و نقل، کاشی و سرامیک، محصولات فلزی، سیمان و شیمیایی بیشترین افت را داشتند و شاخص این گروه‌ها به ترتیب افت ۳.۹۷، ۳.۱۷، ۲.۹۷، ۲.۸۷، ۱.۹۲، ۱.۸۱ و ۱.۷۸ درصدی از خود نشان دادند.

کاهش ۶۶ هزار میلیارد تومانی ارزش بازار سرمایه

به هر حال، در بازار امروز ۴۲۷ هزار و ۱۶۴ معامله انجام شد و در این بین حدود ۶ میلیارد و ۴۳۷ میلیون سهم خرید و فروش شد که ارزش آن‌ها حدود ۴ هزار و ۱۶۲ میلیارد تومان می‌شود. ارزش بازار امروز پس از انجام معاملات به ۶ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان کاهش یافت که در مقایسه با آخرین روز معاملاتی بورس در روز چهارشنبه بیست و پنجم خرداد ماه که ۶ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۴۰۳ میلیارد تومان بود، بیش از ۶۶ هزار و ۲۱۳ میلیارد تومان از ارزش بازار سرمایه کاسته شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۴۴ هزار و ۸۱۴ معامله به ارزش ۳۹۴ میلیارد و ۴۱۳ میلیون تومان در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین گروه بانک‌ها با ۲۴ هزار و ۲۳۵ معامله به ارزش ۳۶۹ میلیارد و ۱۵۲ میلیون تومان، فلزات اساسی با ۳۳ هزار و ۸۱۲ معامله به ارزش ۳۳۴ میلیارد و ۵ میلیون تومان، گروه فراورده نفتی با ۳۰ هزار و ۲۶ معامله به ارزش ۲۸۹ میلیارد و ۷۴۶ میلیون تومان و شیمیایی با ۳۶ هزار و ۱۱۹ معامله به ارزش ۲۵۸ میلیارد و ۸۴۶ میلیون تومان در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، پتروشیمی نوری با هزار و ۵۲۶ واحد، توسعه معادن و ص. معدنی خاورمیانه با هزار و ۲۳۶ واحد، سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۸۶۷ واحد، ملی صنایع مس ایران با ۸۰۷ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با ۷۵۶ واحد بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

همچنین سیمان آبیک، سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، زامیاد و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو پرتراکنش‌ترین نماد‌های معاملات امروز بازار سرمایه بودند.

افت ۲۳۹ واحدی آیفکس

اما در بازار فرابورس، امروز شاهد افت ۲۳۹ واحدی شاخص بودیم تا آیفکس به ۲۱ هزار و ۱۱۰ واحد برسد.

آریا، بپاس، زاگرس، وسپهر، دماوند، فرابورس و ددانابیشترین تأثیر را بر شاخص فرابورس گذاشتند و ددانا، فرابورس، کرمان، آریا، زاگرس، وسپهر و فزر نماد‌های پرتراکنش بازار فرابورس بودند.

برچسب ها: بورس بازار سهام بازار سرمایه شاخص کل شاخص کل هم وزن آیفکس
ارسال نظر
آخرین اخبار